Liczba kobiet kupujących w internecie rośnie z roku na rok. W 2010 r. panie stanowiły już 60 proc. osób robiących zakupy w e-sklepach. Są lepszymi klientami niż mężczyźni, bo wydają jednorazowo średnio 120 zł, a panowie – 90 zł. W dodatku są lojalnymi klientkami.
Kobiety zdominowały zakupy w polskim internecie. Pięć lat temu stanowiły 40 proc. kupujących w e-sklepach, w 2008 r. blisko 45 proc., a w ubiegłym roku już ponad 60 proc. Jak wyliczyła dla „DGP” porównywarka Nokaut.pl, kobiety wydają na zakupy jednorazowo więcej pieniędzy (120 zł) niż mężczyźni (90 zł).
Kiedy zbadano motywację obu płci (Gemius 2011), okazało się, że panowie, decydując się na zakupy w internecie, robią to dla wygody, kobiety zaś szukają oszczędności. – Decydują się na zakupy w sieci głównie z powodu atrakcyjnych cen – mówi Michał Jaskólski, wiceprezes zarządu i dyrektor R&D Grupy Nokaut SA. Częściej też niż mężczyźni przeglądają i porównują oferty bez dokonywania zakupów.
Pozostało
86%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama