Już teraz warto wybrać letnią ofertę. Biura podróży kuszą nowymi kierunkami i atrakcyjnymi cenami. W przedsprzedaży upusty sięgają nawet 50 procent.
Już teraz warto wybrać letnią ofertę. Biura podróży kuszą nowymi kierunkami i atrakcyjnymi cenami. W przedsprzedaży upusty sięgają nawet 50 procent.
Trwa przedsprzedaż wycieczek na lato 2011. Upusty sięgają 20 – 40 proc. Ale w przypadku wycieczek do Tunezji i Egiptu – nawet 50 proc., bo tam już nie tak chętnie jeździmy.
W marcu wyloty do Tunezji i Egiptu wznowi większość biur podróży, zatem najprawdopodobniej oba kierunki pozostaną w ofercie letniej. – Za tygodniowy pobyt w Tunezji w marcu w hotelu 4-gwiazdkowym z all incusive trzeba dziś zapłacić od ok. 1100 zł, czyli o 20 – 25 proc. mniej niż w styczniu – wymienia Piotr Henicz, wiceprezes Itaki. Oferta letnia będzie jeszcze tańsza.
Przed zamieszkami Egipt notował, mimo ataków rekina, blisko 70-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. – Teraz mamy 10-, 15-procentowy spadek. Klienci wyraźnie wolą południe Europy – mówi Magda Plutecka-Dydoń z Neckermanna.
Do wyjazdu na Stary Kontynent zachęca przede wszystkim dużo bogatsza oferta. I ceny, bo pojawiło się sporo nowych kierunków. Jadąc z Exim Tours na grecką wyspę Kos, wydamy 1300 zł od osoby, a do Bułgarii – 1089 zł od osoby. W Maroku, które jest też nowym regionem, biuro proponuje 5-gwiazdkowy hotel all incusive za 2200 zł.
Rainbow Tours rozszerzył ofertę na lato o Kos, Rumunię i Turcję Egejską. Itaka proponuje portugalską wysepkę Porto Santo, Almerię i Kadyks w Hiszpanii oraz Pafos na Cyprze. Triada uruchamia wyjazdy na Gran Canarię, Djerbę i hiszpańskie wybrzeże Costa Almeria.
W tym roku biura zadbały też o klientów ceniących aktywny wypoczynek. TUI przygotowało wycieczki objazdowe – po Stambule i Dubaju, po największych krajach Azji, po USA i Kanadzie.
Nowością Neckermanna, która cieszy się dużym wzięciem, jest wypoczynek na dwóch różnych wyspach podczas jednego urlopu: Krecie i Santorini lub Teneryfie i La Gomerze.
Jesień ludów w Afryce sprawia, że po troszę zyskują wszystkie kierunki, bo liczba osób do zagospodarowania jest ogromna. Hitem może być Turcja – ocenia Piotr Haładus, dyrektor marketingu TUI Poland.
W Neckermannie Hiszpania i Turcja to kierunki, które już osiągnęły najwyższe wzrosty sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim – ponaddwukrotne.
Na razie nie ma wzrostu liczby chętnych na wyjazdy w kierunku wschodnim. Być może to efekt stosunkowo wysokich cen. Za tygodniowy pobyt na Krymie w hotelu 3-gwiazdkowym ze śniadaniem zapłacimy ponad 2 tys. zł od osoby – informuje Luba Nykyforuk z Biura Podróży „Bezkresy”.
W tym roku biura podróży nie zwiększyły swoich programów w obawie przed kolejnym kryzysem na rynku. W sumie oferta obejmuje ok. 3 mln osób, natomiast liczba chętnych zwiększyła się o mniej więcej 10 – 15 proc. – Sprzedaliśmy już 90 proc. wycieczek na maj i czerwiec na nowych kierunkach – mówi Piotr Czorniej.
Do podejmowania decyzji skłaniać mogą promocje. W przedsprzedaży wycieczki można kupić z 40-proc. rabatem plus wycieczka na miejscu gratis. W Itace tygodniowy pobyt w hotelu 3-gwiazdkowym z 2 posiłkami to wydatek 1373 zł od osoby. W Neckermannie za tydzień w hotelu 3-gwiazdkowym ze śniadaniem w Słonecznym Brzegu zapłacimy 997 zł od osoby, a na Costa Brava – 1474 zł. Z cenami zeszło też TUI. Wakacje w 4-gwiazdkowym hotelu all inclusive w Izmirze kosztują 2 tys. zł od osoby.
Jakimi promocjami biura kuszą klientów rezerwujących wycieczki z wyprzedzeniem
● Itaka: zniżki do 40 proc., gwarancja niezmienności ceny gratis.
● Rainbow Tours: 25 proc. rabatu, gwarancja najniższej ceny, udział w konkursie „Wyjeżdżaj za darmo na zawsze”.
● Oasis Tours: rabat do 100 zł, dziecko do 16 lat gratis w hotelu, pakiet ubezpieczeniowy AXA, gwarancja niezmienności ceny gratis.
● Wezyr Holidays: zniżka do 20 proc., nawet 2 dzieci do 15 lat pobyt w hotelu gratis, vouchery na wycieczki fakultatywne w Grecji o wartości 25 euro, a na innych kierunkach 15 euro na osobę, gwarancja niezmienności ceny gratis.
● Exim Tours: zniżki do 30 proc., wycieczki fakultatywne gratis dla każdej osoby dorosłej, np. na Majorce do aquaparku, w wybranych hotelach pierwsze dziecko na dostawce przy minimum 2 osobach pełnopłatnych w pokoju płaci stałą cenę 559 zł. Poza tym każde dziecko otrzymuje zestaw małego podróżnika, gwarancja niezmienności ceny gratis.
● Sky Club: wycieczki fakultatywne oraz gwarancja niezmienności ceny za 25zł/7dni, dzieci do lat 14 pobyt w hotelu gratis.
● Neckermann: zniżki do 30 proc., oprócz tego dla klientów, którzy zarezerwują wczasy do końca marca, specjalny voucher w wysokości 100 zł na kolejną wycieczkę w sezonie lato 2011, a także możliwość uczestnictwa w losowaniu 2 atrakcyjnych wycieczek, gwarancja niezmiennej ceny gratis.
● TUI Family: rabat 10 proc. dla osoby dorosłej oraz gwarancja najniższej ceny gratis. Ceny dla dzieci już od 449 zł.
● Ecco Holiday: rabaty do 25 procent, wycieczka fakultatywna za 50 proc. ceny.
/>
Dobrze jest wykupić dodatkowe ubezpieczenie od rezygnacji z imprezy
Andrzej Glapiak | portale turystyczne Wakacje.pl i EasyGo.pl
W turystyce mamy dwa rodzaje ubezpieczeń – obowiązkowe i nieobowiązkowe. Pierwsze są wynikiem ustawy o usługach turystycznych, która nakłada na organizatorów wyjazdów obowiązek ubezpieczenia swoich klientów od kosztów leczenia (KL) i od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). Kupuje je każdy klient biura podróży, polisa jest bowiem częścią składową każdej pojedynczo sprzedawanej oferty turystycznej. Touroperatorzy poszerzają podstawowe polisy a to o ubezpieczenie bagażu, a to o medyczne assistance, a to o koszty ratownictwa do określonej kwoty. Oprócz tego firmy ubezpieczeniowe oferują specjalne produkty z kategorii travel, dzięki której każdy turysta może dodatkowo za naprawdę nieduże stawki indywidualnie ubezpieczyć się na dużo wyższe kwoty lub objąć dodatkową polisą ubezpieczeniową swoją rodzinę, sprzęt sportowy, bagaż, czasem zwierzęta.
Warto o tym pomyśleć, bo przykładowe złamanie nogi w wysokich Alpach może nas finansowo zaskoczyć – o nawet kilkanaście tysięcy euro. Dość często spotykamy się też z produktami dodatkowymi w turystyce, takimi jak ubezpieczenie od rezygnacji z imprezy czy gwarancja stałej ceny. Pierwsze kosztuje zazwyczaj 3 proc. wartości naszej imprezy, ale trzeba pamiętać o tym, że lista powodów upoważniających nas do rezygnacji jest zazwyczaj ograniczona i często wymaga określonego poświadczenia, np. udokumentowania medycznego przechodzenia poważnej choroby w czasie, na który zaplanowaliśmy nasz urlop. Druga jest wykorzystywana najczęściej przy wcześniejszych rezerwacjach.
Taka polisa zabezpiecza nas przed możliwymi dopłatami do wcześniej zarezerwowanej wycieczki związanych np. z podwyżką cen paliw na światowych rynkach lub drastycznym wzrostem kursów walut.
/>
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama