Najnowszy raport (dane z sierpnia 2010 roku) wykazał, że w Polsce jest 17,8 mln użytkowników Internetu w wieku powyżej 15 lat, a większość z nich – aż 97 proc. (17,2 mln użytkowników) – odwiedza strony Google. Witryny MIH Limited przyciągnęły 14,2 mln użytkowników.

Na trzecim miejscu znalazł się portal społecznościowy Nasza Klasa (13,9 mln użytkowników), a w ślad za nim uplasował się Onet.pl (12 mln użytkowników) w ciągu miesiąca.

Wolf Allist, ekspert comScore ds. zagranicznych rynków twierdzi, że jest to raczej sytuacja wyjątkowa, bo na świecie dominują globalne marki internetowe. Zdecydowana przewaga polskich witryn w rankingu 20 wiodących stron internetowych, potwierdza istnienie wychowanych w Polsce „talentów technologicznych i innowacyjności tego rynku”.

Polacy liderem wyszukiwania w całej Europie

W sierpniu 2010 roku Europejczycy w wieku powyżej 15 lat przeprowadzili 41 mld operacji wyszukiwania w Internecie, co przeciętnie daje 116 wyszukiwań na jednego użytkownika. Ale na naszym kontynencie absolutnym liderem jest Polska z wynikiem 157 wyszukiwań na użytkownika, wyprzedzając Wielką Brytanię (144 wyszukiwania) i Finlandię (141).

Czołówka 20 stron internetowych w Polsce, sierpień 2010

StronaUnikalni użytkownicy, w mln
Użytkownicy ogółem17,811
Google17,238
MIH Limited14,200
Nasza-Klasa.pl13,868
Grupa Onet.pl12,010
Wirtualna Polska11,845
Grupa o211,577
Wikimedia8,924
Agora8,406
Interia.pl8,286
Facebook.com7,578
AOL.6,351
Demotywatory.pl5,441
Chomikuj.PL5,213
VEVO4,322
Microsoft4,262
Filmweb.pl4,208
Zumi.pl3,601
Tekstowo.pl3,555
Infor.pl3,487
Peb.pl3,415

źródło: comScore Media Metrix

Wiodąca 10. krajów Europy wg. Liczby wyszukiwań na użytkownika, sierpień 2010

KrajWyszukiwania (mld)Wyszukiwania na użytkownika
Europa41,064116.3
Polska2,664156.8
Wielka Brytania6,197143.8
Finlandia433140.8
Turcja2,901138.3
Irlandia238129.9
Belgia678129.9
Francja5,181129.4
Portugalia419118.0
Włochy2,546114.8
Szwecja611112.3

źródło: comScore Media Metrix