Ostatnie czasy dla osób poszukujących ciekawych propozycji w zakresie kont osobistych można w skrócie scharakteryzować jako eldorado.

Eldorado zarówno dla klientów, którzy mogą wybierać i przebierać w szerokiej gamie dostępnych rachunków, jak i dla samych banków, ponieważ klienci zazwyczaj przenoszą do nowego banku swoje pensje, polecenia zapłaty itp. zatem bank ma wiele możliwości skorzystania z większego uproduktowienia klienta. W intensywne pozyskiwanie klientów włączył się ING Bank Śląski z szeroko komunikowanych Kontem ING Direct (z Lwem).

Charakterystyka produktu

Konto z Lwem Direct prowadzone przez ING Bank Śląski posiada szereg zalet, do których należy zaliczyć miedzy innymi:
• Bezpłatne prowadzenie rachunku,
• Brak opłaty za przelewy przez Internet i telefon,
• Darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów,
• 0 zł za wypłatę gotówki w punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo CASHBACK,
• Możliwość korzystania z karty płatniczej bez żadnych miesięcznych opłat,
• Dostępny rachunek oszczędnościowy pod nazwą „Otwarte Konto Oszczędnościowe” z oprocentowaniem zgromadzonych na nim środków aż do 3,5% (w ramach promocji, obowiązującej do 15 września br., podwyższone o 1,75pp. nawet do poziomu 5,25%).





Ograniczenia oferty

Wiele pozytywnych aspektów produktowych Konta z Lwem Direct w ING Banku Śląskim jest bezsprzecznych. Jednak konstrukcja produktu nie zostawiła kilku słabszych elementów, do których zaliczamy min:
• Realizacja przelewów zlecanych w Oddziałach ING Banku zawsze jest odpłatna i kosztuje 9zł,
• W przypadku, jeśli nie dokonamy w danym miesiącu kalendarzowym operacji płatniczych za kwotę poniżej 100zł miesięczna opłata za korzystanie z karty wyniesie 5zł (jeżeli suma transakcji wyniesie minimum 100zł wówczas opłata za kartę zostaje zniesiona),

Załóż teraz konto internetowe Direct z bezpłatnymi bankomatami w Polsce!

Internetowi nie płacą!

Z jednej strony akwizycja nowych rachunków poprzez intensywną komunikację atrybutów oferty „0zł” przynosi spektakularne rezultaty – banki otwierają nawet kilka tysięcy nowych kont dziennie, z drugiej jednak strony klienci mogą zostać na tyle rozpuszczeni, że wprowadzenie jakichkolwiek opłat albo uiszczenie prowizji za czynność odpłatną sprawi, że klient będzie poszukiwał innego banku.

Osoby ceniące bezpośredni kontakt z doradcą bankowym oraz nieakceptujące samodzielnej realizacji płatności (bez kolorowego stempla z placówki) raczej nie skuszą się na tą propozycję, jednak osoby dynamiczne, które nie znajdują czasu na wizyty w placówce w godzinach jej otwarcia będą głównymi beneficjentami rozwiązań typu „self-banking”. Szczególnie, że wymiernie finansowo na tym (s)korzystają! Ponarzekać można byłoby chyba tylko na ofertę depozytową, ale cóż…