Internet pomaga

Polska bardzo słabo wypada na tle Unii Europejskiej, gdzie średnio blisko 67 proc. przedsiębiorstw ma własne witryny, a w takich krajach, jak Dania, Szwecja i Finlandia strony WWW ma już blisko 90 proc. wszystkich firm. Polskie przedsiębiorstwa tłumaczą się głównie tym, że nie stać ich na działalność w sieci.

Ale to tłumaczenie zupełnie nie przekonuje ekspertów, bo dziś stworzenie estetycznej i użytecznej strony to koszt 1,5 – 2 tys. zł, a jej roczne utrzymanie to nie więcej niż 200 zł.

– Tak naprawdę w dzisiejszym świecie dużo więcej kosztuje przedsiębiorcę jego nieobecność w internecie – przekonuje Jeremi Mordasewicz, ekspert Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”.

– Potwierdzają to choćby badania przeprowadzone kilka tygodni temu na Pomorzu. Zbadano, jak funkcjonuje 4 tys. firm założonych dzięki pomocy dotacji unijnych. Okazało się, że na 2,2 tys. firm, które przetrwały ponad 3 lata, większość bardzo aktywnie działała w sieci i obowiązkowo miała własną witrynę – dodaje Mordasewicz.