Najwięcej pieniędzy wydawcom gazet wciąż przynosi sprzedaż egzemplarzy drukowanych i umieszczanych w nich reklam, ale to źródło stale się kurczy. Dlatego właściciele dzienników szukają kolejnych źródeł przychodów w internecie i innych kanałach elektronicznych.

Polski iTunes

Jednym z nich może być polski odpowiednik popularnego amerykańskiego e-sklepu m.in. z muzyką iTunes dla gazet, nad którym pracuje jeden z dwóch największych kolporterów prasy w Polsce – notowany na giełdzie Ruch. W amerykańskim e-sklepie można kupować nie tylko całe płyty z piosenkami, ale także pojedyncze utwory. Czy tak miałby działać polski serwis, zwany roboczo iRuch.pl?

– Porównanie do iTunes jest bardzo miłe, ale nasze zasady działania nieco się różnią. Nie planujemy sprzedaży pojedynczych tekstów, tylko dostęp do wyodrębnionych przez wydawców działów tematycznych, które zawierać będą artykuły – tłumaczy w rozmowie z DGP Bogdan Ścibut, członek zarządu Ruchu.

Według niego sprzedaż pojedynczych tekstów mogłaby być uciążliwa.