Sprawdź, na jakie mieszkanie Cię stać! – zachęca ING Bank Śląski za pomocą niewielkiego baneru widocznego po zalogowaniu się na koncie w Naszej klasie, największym serwisie społecznościowym w polskim internecie. Do wzięcia udziału w programie lojalnościowym zachęca Coca-Cola. Można też za jedyne 2,44 zł płatne SMS-em – wysłać znajomym wirtualną truskawkę.

W internecie próbuje zarabiać nie tylko Nasza klasa, ale także inne serwisy społecznościowe, takie jak Fotka.pl, należący do wydawnictwa G+J Polska, ePuls.pl, Goldenline czy dopiero próbujący przyciągnąć reklamodawców Poszkole.pl, który znajduje się w rękach firmy Redefine, będącej częścią Grupy Polsat Zygmunta Solorza-Żaka.

Według przygotowanego przez branżowe serwisy Internet Standard i Stockwatch.pl raportu najlepiej wypada Nasza klasa. Jak wynika z danych z Krajowego Rejestru Sądowego, jej ubiegłoroczne przychody wyniosły 27,7 mln zł, a na czysto serwis zarobił 9,9 mln zł. To ewenement w polskim internecie. NK zawdzięcza ten wynik ogromnej liczbie ponad 11 mln użytkowników. Dla porównania Fotka.pl, która rok temu miała 10,3 mln zł przychodów i 3,8 mln zł zysku netto, pochwalić się może 3,6 mln użytkowników.

W tym roku jednak wzrost wszystkich serwisów będzie wolniejszy. Tegoroczne przychody Naszej klasy, według szacunków Adama Wysockiego z firmy Next, zajmującej się planowaniem kampanii reklamowych w sieci, wynieść mogą około 40 mln zł, co oznaczałoby wzrost o około 44 proc.

Lepszy wynik uda się być może osiągnąć jej konkurentom – Fotka.pl, Grono.net, Goldenline, Fotosik.pl, Ściąga.pl i Demotywatory.pl – które stworzyły właśnie pierwszą sieć reklamową w Społeczności.pl. Będą sprzedawać reklamę wspólnie, oferując firmom dotarcie łącznie do około 7 mln użytkowników.

– Po roku będziemy kontrolować około 25 proc. rynku reklamy społecznościowej – mówi Rafał Agnieszczak, prezes i założyciel Grupy Fotka.pl.

di.com.pl