W ciągu trzech lat powstanie 550 nowych sklepów Biedronka. Portugalski właściciel sieci zamierza ponownie uruchamiać hurtownie typu cash & carry. Żeby konkurować z Makro, Selgrosem, Eurocash i Emperią, może kupować małe hurtownie.
Do 2012 roku portugalska Grupa Jeronimo Martins (JM), właściciel sieci Biedronka, zainwestuje w Polsce ponad 900 mln euro. Będziemy rynkiem, który najmocniej skorzysta na nowych inwestycjach JM. Kwota zaplanowana do wydania w Polsce to aż 70 proc. budżetu (1,3 mld euro), jaki został przewidziany na wszystkie przedsięwzięcia Jeronimo Martins na najbliższe trzy lata.

Otwarcie 550 sklepów

Od 1995 roku Jeronimo Martins zainwestował w naszym kraju 3 mld zł, średnio wydawał 200 mln zł rocznie.
Nowe środki mają być przeznaczone przede wszystkim na rozwój sieci sklepów, zarówno za granicą, jak i w Polsce. W naszym kraju firma przewiduje otwarcie 550 nowych Biedronek. Dziś sieć liczy nieco ponad 1,4 tys. placówek.
– Do końca 2012 roku przewidujemy mieć 2 tys. sklepów Biedronka – mówi Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny działającej w Polsce Jeronimo Martins Dystrybucja.
To oznacza utrzymanie dotychczasowej dynamiki rozwoju i otwieranie około 200 sklepów rocznie.
Poza rozbudową sieci sprzedaży detalicznej portugalska grupa chce być także aktywna na rynku hurtu typu cash & carry (wielobranżowe sklepy, w których zakupy robią tylko osoby prowadzące działalność gospodarczą, często zaopatrują się tam np. małe sklepy).
Czy w tym sektorze JM zacznie działać także w Polsce, tego firma nie chce na razie potwierdzić. Jest to jednak bardzo prawdopodobne, polski rynek jest dla grupy bardzo ważny. Tu JM realizuje ponad 50 proc. całych przychodów.

Więcej informacji: Wkrótce inwazja Biedronek na polski rynek.