Lojalni aż do podwyżki

Na korzyść polskich marek, działa też przywiązanie do nich Polaków.

– Polacy nie są może patriotami w zakupach, ale są lojalni wobec towarów, które znają – mówi przedstawiciel jednej z dużych zagranicznych firm spożywczych w Polsce.

Produkty Krakus czy Tarczyn sprzedają się bardzo dobrze bez żadnego wsparcia marketingowego.

Niestety, lojalność konsumentów nie jest widoczna we wszystkich branżach. Nie ma zupełnie zastosowania w odzieżówce, czemu są winni także sami producenci. Obco brzmiące nazwy nie mówią jednoznacznie, czy marka jest krajowa. W tej branży trudno wskazać firmy, które odnotowują stałe wzrosty sprzedaży, rośnie za to sprzedaż w segmencie kosmetycznym.

– W ciągu minionego roku popyt wzrósł o ponad 20 proc. Pozwoliło nam to zwiększyć udział w rynku z 7 do 9 proc. – mówi Agnieszka Gryc z Dax Cosmetics.

Dodaje, że w tym roku firma spodziewa się podobnego wzrostu sprzedaży.

Producent wód Staropolanka i Wielka Pieniawa, Zespół Uzdrowisk Kłodzkich, jest przekonany, że polskie pochodzenie to atut. Firma liczy na utrzymanie wzrostu sprzedaży z lat ubiegłych, kiedy jej obroty rosły od kilku do kilkunastu procent rocznie.