statystyki

Żeby zapełnić szafę, nie trzeba iść do sklepu

autor: Marek Chądzyński, Patrycja Otto04.11.2020, 08:45; Aktualizacja: 04.11.2020, 08:45
COVID przyśpieszył wzrost polskiego e-commerce o ok. 2–3 lata

COVID przyśpieszył wzrost polskiego e-commerce o ok. 2–3 lataźródło: ShutterStock

Nawet o połowę zmniejszyła się sprzedaż ubrań w placówkach stacjonarnych. Ludzie rzadziej odwiedzają centra, częściej kupują w internecie.

Nie trzeba było administracyjnego ograniczania handlu, by branża handlu odzieżą popadła w kłopoty. Od połowy października, czyli od początku szybkiego wzrostu liczby nowych zakażeń, sprzedaż w sklepach z ubraniami wyraźnie spadła.

Wyższe ryzyko

– Po miesiącach letnich, w których liczba transakcji powoli wracała do poziomu z początku roku przy jednoczesnym wzroście wartości, w połowie minionego miesiąca nastąpiło załamanie. W ostatnim tygodniu liczba transakcji była nawet o 40 proc. niższa niż średnia z początku roku – mówi Witold Siekierzyński z firmy eService, jednego z największych operatorów terminali płatniczych na polskim rynku.

Paweł Szewczyk, wiceprezes merce.com, platformy e-handlu, dodaje, że choć sklepy wciąż są otwarte, to psychologicznie żyjemy znów w stanie miękkiego lockdownu i niepewności. – Może nie siedzimy cały dzień w dresach, ale przechodząc na pracę zdalną i ograniczając mobilność, potrzebujemy dużo mniej nowych ubrań „wyjściowych”, które są często dużo droższe niż codzienna odzież – zauważa.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane