statystyki

Coraz więcej aut znika w szarej strefie

autor: Marcin Wybranowski07.10.2020, 07:40; Aktualizacja: 07.10.2020, 07:41
Z danych CEPiK wynika, że w pierwszym półroczu 2020 r. do legalnych stacji demontażu trafiły 216 004 pojazdy, czyli o ok. 20 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (w całym 2019 r. przyjęto do takich punktów 514 883 pojazdy). Jednocześnie wzrosła liczba aut nieubezbieczonych (brak OC). Na koniec 2019 r. było ich 12,7 mln, na koniec czerwca 2020 r. już 13,3 mln.

Z danych CEPiK wynika, że w pierwszym półroczu 2020 r. do legalnych stacji demontażu trafiły 216 004 pojazdy, czyli o ok. 20 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (w całym 2019 r. przyjęto do takich punktów 514 883 pojazdy). Jednocześnie wzrosła liczba aut nieubezbieczonych (brak OC). Na koniec 2019 r. było ich 12,7 mln, na koniec czerwca 2020 r. już 13,3 mln.źródło: ShutterStock

Rośnie liczba samochodów demontowanych nielegalnie w dziuplach. Branża recyklerów aut ponosi straty. I postuluje zmianę prawa. Dziś swoje propozycje ma przedstawić Ministerstwu Klimatu.

Z danych CEPiK wynika, że w pierwszym półroczu 2020 r. do legalnych stacji demontażu trafiły 216 004 pojazdy, czyli o ok. 20 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (w całym 2019 r. przyjęto do takich punktów 514 883 pojazdy). Jednocześnie wzrosła liczba aut nieubezbieczonych (brak OC). Na koniec 2019 r. było ich 12,7 mln, na koniec czerwca 2020 r. już 13,3 mln.

‒ Wynika z tego, że w ciągu sześciu miesięcy w szarej strefie zostało zdemontowanych ponad pół miliona pojazdów ‒ mówi Adam Małyszko, prezes Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów FORS. Jego zdaniem dane CEPiK potwierdzają szacunki branży, iż obecnie w ten sposób „znika” od 50 do 70 proc. pojazdów wycofanych z eksploatacji.


Pozostało 83% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

  • pitbull(2020-10-07 10:40) Zgłoś naruszenie 10

    No i co z tym wszystkim robi Inspekcja Ochrony Środowiska? Toć w ustawie mają odpowiednie narzędzia - rajdy z policją, drony, monitoring satelitarny, służbowe Meganki. Wszystko jest w ustawie! Wystarczy działać! Raz dwa by się można było uporać z szarą strefą, ale ewidentnie komuś nie zależy aby były sukcesy. Należy sobie zadać pytanie - kto i ile za to płaci, i kto bierze pieniądze, zwłaszcza te przekazywane pod stołem, pod płaszczykiem quasikontrol? ŁYSO im będzie jak się służby za nich wezmą. Odpowiedzialność urzędników, którzy powinni stać na straży kraju, nie powinna być iluzoryczna. Zwłaszcza tych z nadania partii, którzy zazwyczaj są tylko mierni, bierni nie mają szacunku dla innych i sami też nigdy nie są szanowani – bo i za co. Dobrze by było żeby dostali nauczkę.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane