statystyki

21-metrowy słup reklamowy to budowla

autor: Michał Culepa02.09.2020, 20:00
Budowa

Sprawa dotyczyła nakazu rozbiórki dużego słupa reklamowego, znajdującego się przy jednej z galerii handlowychźródło: ShutterStock

Słup reklamowy o dużych gabarytach, posadowiony na betonowym fundamencie, należy kwalifikować jako budowlę. Gdy plan zagospodarowania przestrzennego zabrania na danym terenie stawiania takich reklam, właściciel musi się liczyć z obowiązkiem jego rozbiórki. Tak wynika z wyroku NSA.

Sprawa dotyczyła nakazu rozbiórki dużego słupa reklamowego, znajdującego się przy jednej z galerii handlowych. Decyzję wydał powiatowy inspektor nadzoru budowlanego, wskazując, że na fragmencie nieruchomości, należącej do właściciela i operatora galerii handlowej – spółki C. – obowiązuje zakaz lokalizacji reklam wolnostojących, dopuszcza się umieszczanie reklam na budynkach. Zakwalifikował sporny słup jako urządzenie reklamowe, według art. 2 pkt 16c ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 293, ze zm.). Wskazał, że słup jest na tyle duży (miał wysokość 21 m i szerokość 4 m) oraz umiejscowiony na umieszczonym w gruncie bloku żelbetowym, że nie powinien być kwalifikowany jako szyld, ale jako rodzaj budowli, czyli urządzenie reklamowe. Wobec zakazu stawiania w tym rejonie tego typu nośników nakazał jego rozebranie.


Pozostało 64% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane