statystyki

W branży motoryzacyjnej to nie jest dobry czas dla słabych

autor: Grzegorz Kowalczyk05.08.2020, 11:49; Aktualizacja: 05.08.2020, 11:49
samochody

Koncerny publikują dane za pierwsze pandemiczne półrocze. I choć za sprawą lockdownu są one zasadniczo gorsze niż w ubiegłym roku, najwięksi gracze szykują się do odbicia. COVID-19 otworzył jednak na rynku motoryzacji – jak stwierdził szef grupy PSA – silnie darwinowski okres. A to oznacza, że słabsi będą mieli kłopoty z przetrwaniem.źródło: ShutterStock

Koncerny, które dobrze radziły sobie przed kryzysem, liczą na szybkie odrobienie strat. Gorzej z tymi, które już wcześniej miały problemy.

Koncerny publikują dane za pierwsze pandemiczne półrocze. I choć za sprawą lockdownu są one zasadniczo gorsze niż w ubiegłym roku, najwięksi gracze szykują się do odbicia. COVID-19 otworzył jednak na rynku motoryzacji – jak stwierdził szef grupy PSA – silnie darwinowski okres. A to oznacza, że słabsi będą mieli kłopoty z przetrwaniem.

Wyniki pokazały, że na miejscu globalnego lidera sprzedaży nastąpiła zmiana. Dotychczas przodujący Volkswagen musiał ustąpić Toyocie, choć ta spodziewa się, że jej zysk spadnie w tym roku o ok. 80 proc. i będzie najgorszy od dziewięciu lat. Japońska firma odnotowała jednak mniejszy niż VW spadek, sprzedając prawie 4,2 mln aut, czyli o 21,6 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Niemiecki koncern odnotował natomiast stratę operacyjną w wysokości 800 mln euro i spadek sprzedaży przekraczający 27 proc. (3,9 mln sztuk).


Pozostało 89% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane