statystyki

Chaos z doręczaniem przesyłek przez organy administracji publicznej, czyli rozwiązania na czas pandemii

autor: Dr Jacek Murzydło01.07.2020, 12:06; Aktualizacja: 01.07.2020, 12:07
Organy administracji publicznej codziennie wysyłają miliony przesyłek.

Organy administracji publicznej codziennie wysyłają miliony przesyłek.źródło: ShutterStock

Wraz z wejściem w życie przepisów kolejnych tarcz antykryzysowych pojawiały się przepisy odmiennie regulujące doręczanie urzędowej korespondencji. Wskazujemy na trzy najważniejsze zmiany. Ich znajomość może pomóc samorządom w uniknięciu problemów.

Organy administracji publicznej codziennie wysyłają miliony przesyłek. Od tego, czy i jak zostaną przesłane i doręczone, zależy m.in. zapewnienie stronom czynnego udziału w postępowaniu czy wiedza organu o tym, czy decyzja stała się prawomocna itd. W związku z epidemią zasady się zmieniły.

Brak obowiązku zwrotu

Do czasu epidemii operator pocztowy, który zawarł z jednostką samorządu umowę o świadczenie usługi pocztowej, zwracał JST przesyłkę, której nie mógł doręczyć adresatowi. Otrzymując ją z powrotem, organ mógł np. zweryfikować przyczynę, dla której przesyłka nie dotarła do adresata, bądź uznać, że doszło do fikcji doręczenia (i dzięki temu ustalić datę prawomocności decyzji).


Pozostało 79% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane