W czwartek spółka poinformowała, że zdecydowana większość placówek pocztowych zlokalizowanych w galeriach handlowych jest ponownie czynna. Spośród blisko 200 punktów, blisko połowa pracuje już w standardowym czasie pracy. Poczta wydłużyła też godziny obsługi klientów w 40 proc. placówek w skali kraju.
Do końca maja – w związku ze znoszeniem kolejnych obostrzeń związanych z pandemią – Poczta Polska planuje uruchomienie wszystkich punktów obsługi klienta w galeriach handlowych.
Spółka wskazała, że przestały już obowiązywać godziny wyłącznie dla seniorów. Obecnie czas pracy wydłużono w ponad 2800 lokalizacjach (ok. 40 proc.). Kolejne decyzje będą uzależnione od nowych wytycznych rządu - czytamy.
Jak zaznaczył cytowany w komunikacie wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel, wydłużenie czasu pracy placówek odbywa się przy zachowaniu wszystkich rygorów bezpieczeństwa. "W placówkach obowiązują wydzielone strefy, klienci powinni zachować co najmniej 1,5 metrowy dystans od pracownika. Bliższy kontakt jest możliwy wyłącznie na prośbę pocztowca. Osoby oczekujące na obsługę proszone są o ustawianie się także w bezpiecznej odległości od siebie" - dodał.
Spółka przypomniała, że w pocztowych placówkach zostały zainstalowane przesłony szklane lub z pleksi oddzielające pracowników obsługi od klientów. Dodatkowo pocztowcy są wyposażeni w maseczki, przyłbice oraz jednorazowe rękawiczki lub środki dezynfekujące.
Poczta Polska, to operator pocztowy w Polsce. Zatrudnia ponad 80 tys. pracowników, posiada sieć ponad 7500 placówek, filii i agencji pocztowych.