statystyki

Czy Ministerstwo Infrastruktury reklamuje producenta alkolocków

autor: Piotr Szymaniak25.02.2020, 07:43; Aktualizacja: 25.02.2020, 07:47
Rafał Weber, sekretarz stanu w MI, stwierdził, że najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest stosowanie alkolocków, które umożliwiają weryfikację stanu trzeźwości kierowców także poza zakładem pracy

Rafał Weber, sekretarz stanu w MI, stwierdził, że najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest stosowanie alkolocków, które umożliwiają weryfikację stanu trzeźwości kierowców także poza zakładem pracyźródło: ShutterStock

Przedstawiciele branży transportowej zwrócili się do Ministerstwa Infrastruktury o zmianę przepisów w celu przywrócenia możliwości przeprowadzania kontroli trzeźwości przez pracodawców. W odpowiedzi resort rekomenduje raczej stosowanie alkolocków. I choć z uwagi na dość wysokie koszty nie zamierza wprowadzić obowiązku ich instalacji w pojazdach, to podaje producenta i cenę.

Po zmianie przepisów kodeksu pracy, które weszły w życie w maju ub.r., wyrywkowa kontrola trzeźwości bez zgody pracownika jest niemożliwa. W przypadku podejrzenia, że pracownik jest nietrzeźwy, trzeba wezwać policję. Tymczasem jak wskazuje Maciej Wroński, prezes Transport i Logistyka Polska (TLP), poprzednie rozwiązanie pozwalało pracodawcom na niedopuszczanie do prowadzenia pojazdów kierowców i motorniczych, których stan nie wskazywał bezpośrednio na nietrzeźwość, ale u których stwierdzono przekroczenie dopuszczalnych limitów alkoholu w organizmie.

W odpowiedzi Rafał Weber, sekretarz stanu w MI, stwierdził, że najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest stosowanie alkolocków, które umożliwiają weryfikację stanu trzeźwości kierowców także poza zakładem pracy. „Mimo wszystko, biorąc pod uwagę jednorazowy koszt instalacji w pojeździe blokady alkoholowej, który zgodnie z danymi prezesa zarządu (tu nazwa producenta urządzenia – przyp. red.) oscyluje wokół 4 tys. zł netto, nie jest intencją resortu inicjowanie prac legislacyjnych, które wymuszałyby na przewoźnikach obowiązkową instalację przedmiotowych urządzeń. Mając na względzie potencjalną liczbę pojazdów, które podlegałyby obowiązkowemu doposażeniu w blokady alkoholowe i wiążący się z tym koszt, resort pragnie pozostawić pracodawcom swobodę podjęcia decyzji w tym zakresie”.

Wśród transportowców zawrzało.


Pozostało 54% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane