statystyki

Styczniowe anomalie w branży moto. Winne są normy dot. emisji CO2

autor: Łukasz Bąk23.01.2020, 10:50; Aktualizacja: 23.01.2020, 10:58
Popyt na nowe samochody może być najniższy od pięciu lat. Winne są nowe normy.

Popyt na nowe samochody może być najniższy od pięciu lat. Winne są nowe normy.źródło: ShutterStock

Popyt na nowe samochody może być najniższy od pięciu lat. Winne są nowe normy.

W pierwszych 20 dniach stycznia w Polsce zarejestrowano 20,7 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o niemal 5 tys. mniej niż rok temu – wynika ze statystyk firmy Samar i danych CEPiK, do których dotarł DGP. Jeżeli końcówka miesiąca będzie równie słaba, to branża zakończy go jednym z najgorszych wyników od pięciu lat.

– Można się było tego spodziewać. 1 stycznia weszły w życie restrykcyjne normy dotyczące emisji CO2, a dodatkowo od tej daty można sprzedawać wyłącznie auta, które zostały homologowane według nowej procedury WLTP – tłumaczy Wojciech Drzewiecki, szef Samaru. Żeby nie zostać ze „starymi” pojazdami na stocku, dealerzy pozbywali się ich w końcówce ubiegłego roku albo rejestrowali je na siebie. Ale do tego dochodzą także inne czynniki. – Ceny tych nowszych, zmodernizowanych modeli w wielu przypadkach poszły w górę. Poza tym gama została ograniczona, wiele wersji w ogóle wypadło z oferty, bo nie spełniły norm. Zdarza się, że klienci idą do salonu i słyszą: „Przykro nam, tego auta już nie sprzedajemy” – twierdzi Drzewiecki.


Pozostało jeszcze 63% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane