statystyki

Gdy jest umowa, gmina płaci za przebudowę infrastruktury

autor: Michał Culepa14.01.2020, 06:01; Aktualizacja: 14.01.2020, 07:43
W toku prowadzenia takich inwestycji zawierane były dodatkowe umowy między stołecznym Zarządem Inwestycji Miejskich a spółką energetyczną.

W toku prowadzenia takich inwestycji zawierane były dodatkowe umowy między stołecznym Zarządem Inwestycji Miejskich a spółką energetyczną.źródło: ShutterStock

Rozliczenie kosztów publicznych inwestycji drogowych między instytucją gminną lub miejską a spółką energetyczną może być przedmiotem umowy, a przepisy o drogach publicznych nie ingerują w treść takich umów, więc wszelkie opłaty i należności wynegocjowane przez firmy infrastrukturalne są zgodne z prawem – orzekł Sąd Najwyższy.

W sprawie tej miasto stołeczne Warszawa (a konkretnie Zarząd Inwestycji Miejskich) dochodziło od spółki energetycznej 24 mln zł wypłaconych jej z tytułu umowy dotyczącej usunięcia kolizji drogi publicznej z urządzeniami infrastruktury (np. liniami, urządzeniami przesyłowymi itp.) podczas budowy trasy Mostu Północnego. Artykuł 32 ustawy o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2068 ze zm.) stanowi, że w razie takiej kolizji przełożenie i przebudowa urządzeń liniowych obciąża zarządcę drogi. Nowe fragmenty sieci i urządzenia wykonywane są na jego koszt i są jego własnością – dopiero po zakończeniu inwestycji są zbywane firmie infrastrukturalnej, która pokrywa koszty ewentualnych dokonanych ulepszeń.


Pozostało jeszcze 73% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane