statystyki

Może być łatwiej o odszkodowanie za opóźniony lot

autor: Patrycja Otto17.09.2019, 10:18; Aktualizacja: 17.09.2019, 10:18
Po wyroku, jaki zapadł w Holandii, linie lotnicze już tak łatwo nie unikną roszczeń niezadowolonych pasażerów.

Po wyroku, jaki zapadł w Holandii, linie lotnicze już tak łatwo nie unikną roszczeń niezadowolonych pasażerów.źródło: ShutterStock

Po wyroku, jaki zapadł w Holandii, linie lotnicze już tak łatwo nie unikną roszczeń niezadowolonych pasażerów.

Od stycznia do końca sierpnia tego roku w całej Europie opóźnionych powyżej 15 minut lub odwołanych było 1,2 mln lotów, w tym ponad 28,7 tys. w Polsce. Pokrzyżowało to plany, narażając na problemy i straty finansowe 144 mln osób. 3,1 mln odczuło negatywne konsekwencje w związku z problemami lotów obsługiwanych z naszego kraju.

Prawo do odszkodowania należy się za opóźnienie większe niż 3 godziny w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania. W takiej sytuacji, w zależności od długości trasy, pasażer może otrzymać od 250 do 600 euro. Firmy specjalizujące się w pomocy prawnej udzielanej pasażerom szacują, że w związku z tegorocznymi zakłóceniami uprawnionych do odszkodowania może być 5 mln pasażerów w Europie, a w Polsce 120 tys.

Klauzula Ryanaira


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane