statystyki

Może być łatwiej o odszkodowanie za opóźniony lot

autor: Patrycja Otto17.09.2019, 10:18; Aktualizacja: 17.09.2019, 10:18
Po wyroku, jaki zapadł w Holandii, linie lotnicze już tak łatwo nie unikną roszczeń niezadowolonych pasażerów.

Po wyroku, jaki zapadł w Holandii, linie lotnicze już tak łatwo nie unikną roszczeń niezadowolonych pasażerów.źródło: ShutterStock

Po wyroku, jaki zapadł w Holandii, linie lotnicze już tak łatwo nie unikną roszczeń niezadowolonych pasażerów.

Od stycznia do końca sierpnia tego roku w całej Europie opóźnionych powyżej 15 minut lub odwołanych było 1,2 mln lotów, w tym ponad 28,7 tys. w Polsce. Pokrzyżowało to plany, narażając na problemy i straty finansowe 144 mln osób. 3,1 mln odczuło negatywne konsekwencje w związku z problemami lotów obsługiwanych z naszego kraju.

Prawo do odszkodowania należy się za opóźnienie większe niż 3 godziny w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania. W takiej sytuacji, w zależności od długości trasy, pasażer może otrzymać od 250 do 600 euro. Firmy specjalizujące się w pomocy prawnej udzielanej pasażerom szacują, że w związku z tegorocznymi zakłóceniami uprawnionych do odszkodowania może być 5 mln pasażerów w Europie, a w Polsce 120 tys.

Klauzula Ryanaira


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane