Kodeksowy konsument bez zmian: Rewolucja obejmie mikroprzedsiębiorców

autor: Patryk Słowik19.06.2019, 07:20; Aktualizacja: 19.06.2019, 07:22
konsument, umowa, komputer

Mali przedsiębiorcy będą traktowani lepiej niż dotychczas. A zarazem obędzie się bez niebezpiecznej rewolucji. To efekt porozumienia między resortem przedsiębiorczości a UOKiK.źródło: ShutterStock

Mali przedsiębiorcy będą traktowani lepiej niż dotychczas. A zarazem obędzie się bez niebezpiecznej rewolucji. To efekt porozumienia między resortem przedsiębiorczości a UOKiK.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (4)

  • hiber(2019-06-19 09:10) Zgłoś naruszenie 10

    Przykładem jest jedna sieci handlu elektroniką. Nabywca, firma, dowiaduje się z faktury, że wyłączona jest rękojmia. Kupuje telefon, wraca i wychodzi, że nie działa, sklep odmawia przyjęcia zwrotu i telefon , nowy, świeżo kupiony, idzie do naprawy gwarancyjnej. Trzeba o tym wiedzieć i sprawdzić jeszcze w sklepie, ale kto czyta druczki. Wyjściem było kupowanie na paragon i faktura za parę dni, po sprawdzeniu, ale rząd skutecznie to uniemożliwi.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • j...(2019-06-19 10:32) Zgłoś naruszenie 30

    przecież teraz, zgodnie z unijnymi wyrokami jest tak, że jeśli korzystasz w przeważającej części z usługi/rzeczy w celach niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, wówczas jesteś traktowany jak konsument. I nie musisz o tym informować sprzedawcy. Problem pojawia się później z "cwaniaczkami" - odliczają koszty w ramach działalności, a potem ni stąd ni zowąd, kontrahent dowiaduje się, że zawarł umowę z konsumentem. zatem jeśli chodzi o to, aby ukrócić postępowanie nieuczciwych konsumentów - super, jestem za tym, aby deklarować się już na "dzień dobry", a jeśli później wyjdzie, że mimo deklaracji, że nabywał sprzęt w ramach prowadzonej dział. gosp. będzie podnosić żądania charakterystyczne dla konsumenta - proszę bardzo, ale wówczas kara umowna i do widzenia. Jak inaczej zapobiec brakowi pewności obrotu gospodarczego?

    Odpowiedz
  • toja(2019-06-20 12:14) Zgłoś naruszenie 00

    " obędzie się " ?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane