statystyki

E-oferty lepiej składać z wyprzedzeniem

autor: Sławomir Wikariak12.06.2019, 07:55; Aktualizacja: 12.06.2019, 07:56
internet, hakerzy, bezpieczeństwo

Również w drugim z wyroków KIO uznała, że wykonawca, licząc się z możliwością wystąpienia problemów technicznych, powinien próbować przesłać ofertę wcześniej niż tuż przed upływem terminu na jej złożenie.źródło: ShutterStock

Wykonawcy powinni mieć świadomość możliwych problemów ze składaniem ofert przez internet i nie pozostawiać tego na ostatnią chwilę – ta teza zaczyna się powtarzać w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej.

Pół roku po elektronizacji zamówień powyżej progów unijnych przedsiębiorcy wciąż napotykają na problemy w korzystaniu z platform zakupowych. Dotyczy to narzędzi komercyjnych i „państwowego” miniPortalu. Nierzadko nie można ustalić, po czyjej stronie one występują – dostawców platform czy też samych wykonawców. Z orzecznictwa KIO można wyczytać sugestię, że profesjonalne podmioty, jakimi są przedsiębiorcy, powinny z wyprzedzeniem testować narzędzia. Pierwszy przykład – przetarg na dostawę materiałów biurowych do Narodowego Banku Polskiego. Jedna z firm próbuje złożyć ofertę, ale nie udaje jej się to. Napotyka na problemy z przesłaniem pliku zawierającego kwalifikowany podpis elektroniczny. Dodatkowo pojawia się błąd przy wpisywaniu wartości netto i brutto do formularza. Kontakt z administratorem platformy oraz samym zamawiającym nie pomaga w rozwiązaniu tego problemu. Oferta nie zostaje złożona.


Pozostało jeszcze 68% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane