Od 1 stycznia 2019 r. wraz z wnioskiem CEIDG-1 przedsiębiorca może zgłosić pracowników do ubezpieczeń społecznych lub ubezpieczenia zdrowotnego bez wychodzenia z domu i ponoszenia dodatkowych kosztów.

Zmiany te są efektem jednej z ustaw z pakietu Konstytucji Biznesu (ustawa o CEIDG i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy).

Na jej mocy oprócz zgłoszenia pracownika do ubezpieczenia, przedsiębiorca może także poinformować o zmianie i wyrejestrowaniu pracownika.

Przedsiębiorca uzyskuje możliwość złożenia odpowiednich formularzy bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, co stanowi kolejny krok w elektronizacji usług oferowanych przez administrację publiczną - wyjaśnia resort przedsiębiorczości i technologii.

CEIDG przesyła zarówno wniosek CEIDG-1, jak i szereg formularzy dotyczących opodatkowania oraz ubezpieczeń społecznych on-line do innych rejestrów - komunikacja z innymi rejestrami odbywa się bowiem elektronicznie.