statystyki

UOKIK: „Niemiecka jakość” to nie mit

autor: Patryk Słowik10.10.2018, 07:45; Aktualizacja: 10.10.2018, 08:17
Coraz większe znaczenie mają jednak internetowe kampanie piętnujące produkty o gorszej jakości w Polsce niż w innych państwach UE. W ostatnich tygodniach użytkownicy serwisu Wykop.pl wymusili na jednym z producentów chipsów, by zamienił olej palmowy na słonecznikowy.

Coraz większe znaczenie mają jednak internetowe kampanie piętnujące produkty o gorszej jakości w Polsce niż w innych państwach UE. W ostatnich tygodniach użytkownicy serwisu Wykop.pl wymusili na jednym z producentów chipsów, by zamienił olej palmowy na słonecznikowy.źródło: ShutterStock

Co 10. produkt spożywczy sprzedawany i w Polsce, i w Niemczech jest u nas gorszej jakości. Potwierdził to właśnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Od dawna internauci tropią przypadki, gdy dany produkt przeznaczony na polski rynek jest gorszy niżeli teoretycznie ten sam adresowany na rynki niemieckie, francuskie czy brytyjskie.

Sprawie postanowili się przyjrzeć także urzędnicy i zweryfikować, jak spostrzeżenia konsumentów oraz popularne wyjaśnienia rzeczników prasowych dużych koncernów, że „produkt na polski rynek jest dopasowany do gustu polskich konsumentów”, mają się do rzeczywistości.


Pozostało 80% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (2)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane