statystyki

E-papierosy do marca bez banderoli

autor: Patrycja Otto13.09.2018, 07:35; Aktualizacja: 13.09.2018, 09:50
Duża część producentów chce całkowitego wyczyszczenia rynku z zapasów

Duża część producentów chce całkowitego wyczyszczenia rynku z zapasówźródło: ShutterStock

Branża e-papierosów oraz wyrobów nowatorskich chce więcej czasu na wyprzedaż zapasów. Resort finansów daje zielone światło.

W lipcu MF zaproponowało, aby e-papierosy i wyroby nowatorskie wytworzone w tym roku były sprzedawane bez akcyzowych znaków legalizacyjnych do końca lutego 2019 r. Obecnie obowiązujące przepisy pozwalają na to tylko do końca 2018 r.

– Problem w tym, że ciągle nie weszło w życie rozporządzenie określające wygląd i cenę banderol, które trzeba naklejać na produkowane od nowego roku produkty – wyjaśnia przedstawiciel jednego z czołowych koncernów tytoniowych w Polsce. Zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym od 2019 r. należy odprowadzać podatek w wysokości 50 gr za każdy mililitr liquidu i 1,80 zł za paczkę wkładów do wyrobów nowatorskich.

– Nie możemy w związku z tym rozpocząć produkcji zgodnie z nowymi wytycznymi. Robimy ciągle produkty na zapas, których wyprzedanie w dwa miesiące może nie być możliwe – mówi jeden z producentów.


Pozostało 71% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane