statystyki

Innowacje nie spadają z nieba. Trzeba na nie wielkich pieniędzy

autor: Adam Pawluć28.08.2018, 07:34; Aktualizacja: 28.08.2018, 07:49
nauka-technologie-laboratorium

Konkurencyjność polskich firm będzie jednym z tematów podejmowanych na Forum Ekonomicznym w Krynicy, odbywającym się 4‒6 września.źródło: ShutterStock

Jedna firma z USA wydaje na badania i rozwój kilkukrotnie więcej niż wszystkie podmioty w Polsce.

0,97 proc. PKB, czyli 4,7 mld dol. ‒ tyle według Głównego Urzędu Statystycznego wyniosły w 2016 r. nakłady wewnętrzne krajowych firm i instytucji na badania i rozwój. Dla porównania Amazon w zeszłym roku na ten sam cel przeznaczył… 22,6 mld dol. Na co firma Jeffa Bezosa wydała takie pieniądze? Przede wszystkim na usługi przetwarzania w chmurze, asystentkę głosową oraz cały pakiet rozwiązań, które mają upowszechnić działające w realu sklepy niewymagające obsługi kasjerskiej.

Alphabet, właściciel Goog le’a, w zeszłym roku wydał na badania i rozwój 16,6 mld dol. Pieniądze poszły na rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i rozwój autonomicznych pojazdów.

Z amerykańską czołówką ścigają się firmy chińskie. Huawei, aspirujący do roli lidera w technologii 5G, będzie wydawać rocznie od 15 do 20 mld dol. Alibaba do 2020 r. chce wydać na innowacje 15 mld dol.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane