statystyki

Innowacje nie spadają z nieba. Trzeba na nie wielkich pieniędzy

autor: Adam Pawluć28.08.2018, 07:34; Aktualizacja: 28.08.2018, 07:49
nauka-technologie-laboratorium

Konkurencyjność polskich firm będzie jednym z tematów podejmowanych na Forum Ekonomicznym w Krynicy, odbywającym się 4‒6 września.źródło: ShutterStock

Jedna firma z USA wydaje na badania i rozwój kilkukrotnie więcej niż wszystkie podmioty w Polsce.

0,97 proc. PKB, czyli 4,7 mld dol. ‒ tyle według Głównego Urzędu Statystycznego wyniosły w 2016 r. nakłady wewnętrzne krajowych firm i instytucji na badania i rozwój. Dla porównania Amazon w zeszłym roku na ten sam cel przeznaczył… 22,6 mld dol. Na co firma Jeffa Bezosa wydała takie pieniądze? Przede wszystkim na usługi przetwarzania w chmurze, asystentkę głosową oraz cały pakiet rozwiązań, które mają upowszechnić działające w realu sklepy niewymagające obsługi kasjerskiej.

Alphabet, właściciel Goog le’a, w zeszłym roku wydał na badania i rozwój 16,6 mld dol. Pieniądze poszły na rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i rozwój autonomicznych pojazdów.

Z amerykańską czołówką ścigają się firmy chińskie. Huawei, aspirujący do roli lidera w technologii 5G, będzie wydawać rocznie od 15 do 20 mld dol. Alibaba do 2020 r. chce wydać na innowacje 15 mld dol.


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane