Według raportu firmy TARGET przygotowanego we współpracy z Heleny Business School w Londynie, największymi zaletami polskich menedżerów jest dynamika, pracowitość i przedsiębiorczość.

Polacy wygrali ku zaskoczeniu wszystkich. Jako faworytów rankingu wymieniano bowiem od samego początku Węgrów i Czechów.

– Polacy są bardzo elastyczni w rozwiązywaniu bieżących problemów. Chcą inwestować w siebie, oraz bardzo ciężko pracują – ocenili eksperci.

W badaniach wzięło udział w sumie ponad pięć tysięcy menedżerów z sześciu krajów: Bułgarii, Czech, Polski, Rumunii, Słowacji oraz Węgrzech.

Menedżerowie na eksport

Główne pytanie ankiety brzmiało: czy menedżerowie z Europy Środkowo-Wschodniej mogą konkurować ze swoimi zachodnimi kolegami?
W przypadku Polski odpowiedź była twierdząca. Nasz biznes został oceniony jako najmniej skorumpowany, ponadto, odznaczający się najlepszym w regionie podejściem do klienta.

Również polscy eksperci nie mają wątpliwości że wymieniane cechy polskiego biznesu, to w pewnym sensie nasze cechy narodowe.

– Rzutkość, ekspansywność, umiejętność improwizacji, szybkość w podejmowaniu decyzji, takimi przymiotami cieszy się wielu polskich menedżerów. Są to cechy bardzo cenione i potrzebne w biznesie – potwierdza prof. Witold Orłowski, doradca ekonomiczny, oraz dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Witold Orłowski zauważa, że takie połączenie cech zwiększa znacznie szansę na zrobienie kariery:

– Nasi menedżerowie to młode wilki. Napędza ich ambicja i sukces – zauważa profesor.