statystyki

Miliardy Aflofarmu, czyli bańka reklamowa

autor: Elżbieta Rutkowska25.07.2018, 07:53; Aktualizacja: 25.07.2018, 08:46
Aflofarm Jacek, Wojciech i Tomasz Furmanowie

Aflofarmźródło: Wikimedia Commons

Aflofarm Farmacja Polska, największy w kraju reklamodawca, w ub.r. wydał w mediach tradycyjnych (bez internetu) ponad 2 mld zł ‒ obliczyła firma Kantar Media na podstawie danych cennikowych mediów.

Rzeczywiste wydatki na reklamę to ledwie 10 proc. tej sumy. W ub.r. koszty marketingu, reklamy i reprezentacji tej firmy wyniosły 209 mln zł. A 1,8 mld zł to udzielone przez media rabaty. Rynek reklamowy żyje w matriksie, w którym cenniki nie mają nic wspólnego z prawdziwymi pieniędzmi.

‒ Ich urealnienie jest mało prawdopodobne, bo rabaty każdy klient negocjuje indywidualnie – mówi Katarzyna Baczyńska z domu mediowego Codemedia.

Każdy gracz chce mieć jak największy udział w rynku, stąd windowanie cenników. Kwoty kurczą się po odjęciu rabatów, które są w mediach codziennością. W telewizji rabaty średnio wynoszą 40‒60 proc. W radiu i prasie można liczyć na większe upusty, a klienci z najgrubszymi portfelami w każdym medium płacą jeszcze mniej. Średni rabat Aflofarmu wyniósł w ub.r. 90 proc.


Pozostało 62% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane