statystyki

Firmy walczą o rowerowe zlecenia w miastach

autor: Krzysztof Śmietana14.03.2018, 07:55; Aktualizacja: 14.03.2018, 09:30
rower, rowery

Walkę o zlecenie już zapowiedziała firma Nextbike Polska.źródło: ShutterStock

Systemy miejskich jednośladów ruszą w Trójmieście, ale też w takich miastach, jak Płock, Tarnów czy Zielona Góra.

Od czasu uruchomienia w Polsce w 2010 r. pierwszych systemów rowerów publicznych ich popularność gwałtownie wzrosła. Działają już w 35 miastach, w tym w większości dużych aglomeracji. A to nie koniec. Niebawem mają się pojawić w kilkunastu kolejnych ośrodkach. To miasta średniej wielkości, jak Płock, Kędzierzyn-Koźle, Tychy, Kalisz, Legnica, Tarnów czy Zielona Góra. Ale przetarg szykuje też cała aglomeracja trójmiejska.

Tamtejszy System Roweru Metropolitalnego ma objąć 14 gmin – oprócz Gdańska, Gdyni i Sopotu m.in. Tczew, Puck, Władysławowo i Rumię. Dostępnych ma być 3866 jednośladów. Przedsięwzięcie ma różnić się od już istniejących. Będzie to tzw. system IV generacji: rowerów nie trzeba będzie zostawiać w stacjach dokujących, tylko przy zwykłych stojakach. Nie planuje się też opłat za krótkotrwałe przejazdy. – Przetarg na uruchomienie systemu ogłosimy w ciągu kilku dni – zapowiada Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik projektu Rower Metropolitalny. Metropolia dostała na niego 17 mln zł unijnej dotacji.


Pozostało jeszcze 64% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane