statystyki

Mniej piwa w telewizji od Nowego Roku. Ucierpią nie tylko browary

autor: Piotr Szymaniak14.03.2018, 07:32; Aktualizacja: 14.03.2018, 09:03
piwo

Zdaniem związku wydłużenie godzin zakazu emisji reklam piwa w praktyce będzie oznaczać faktyczny zakaz reklamy tych produktów.źródło: ShutterStock

Ministerstwo Zdrowia nie rezygnuje z pomysłu wydłużenia zakazu emisji reklam złocistego trunku do godz. 23. Zdaniem branży ucierpią nie tylko browary.

Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2016 poz.487 ze zm.). Mimo licznych głosów krytycznych zgłoszonych w trakcie konsultacji MZ nie zmierza rezygnować w wydłużenia zakazu reklamy piwa. A zastrzeżenia zgłaszali nie tylko producenci tego trunku, ale też liczne ministerstwa (m.in. finansów, rozwoju, sportu, rolnictwa), związki zawodowe czy organizacje pracodawców.

Dziś spoty złocistego trunku nie mogą być emitowane w godz. 6–20. Projekt przewiduje wydłużenie czasu zakazu do godz. 23. W stosunku do poprzedniej wersji zmieniono jedynie termin wejścia w życie ustawy, który pierwotnie określono na 1 czerwca 2018 r. To by oznaczało, że restrykcje zaczęłyby obowiązywać w samym środku mistrzostw świata w piłce nożnej. A to uderzyłoby w interesy telewizji publicznej, która ma wyłączne prawa do transmisji meczów. W ostatniej wersji projektu, do której dotarł DGP, termin wejścia w życie przesunięto na 1 stycznia 2019 r.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane