statystyki

Rozrywka nie dogania wzrostu gospodarczego

autor: Elżbieta Rutkowska20.09.2017, 07:35; Aktualizacja: 20.09.2017, 09:53
W przychodach prasy dominuje sprzedaż wersji papierowych

W przychodach prasy dominuje sprzedaż wersji papierowychźródło: ShutterStock

Branża rozwija się wolniej, bo – według ekspertów – ludziom zaczyna brakować czasu na korzystanie z mediów i różnych atrakcji.

Na 10 mld dol. PwC szacuje tegoroczne przychody branży mediów i rozrywki. Ta suma obejmuje m.in. wpływy z reklam, subskrypcji cyfrowych treści płatnych, sprzedaży prasy i gier wideo.

Wartość tego rynku w ciągu najbliższych pięciu lat będzie się zwiększała średnio o 3,3 proc. To mniej niż wyniesie wzrost segmentu w skali światowej – 4,2 proc. – który z kolei będzie niższy od globalnego wzrostu gospodarki (PKB), ocenianego na 5,6 proc. Wynika to m.in. z tego, że wiele dojrzałych rynków zbliżyło się już naturalnego maksimum możliwości korzystania z mediów i rozrywki. – Doba ma tylko 24 godziny i nie da się już odbierać więcej treści czy dłużej grać w gry – wyjaśnia Paweł Wesołowski, partner w PwC.


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane