Ponad tysiąc przedstawicieli branży marketingu spotka się na początku czerwca w warszawskich Złotych Tarasach, by rozmawiać o trendach i innowacjach w komunikacji marketingowej, sposobach budowania silnych marek, a także roli internetu w rozwoju firm. Wśród podejmowanych tematów znajdzie się sztuczna inteligencja, konkurencja i konkurencyjność rynku, zmieniające się zwyczaje konsumentów. Program ułożony jest w trzy bloki: konsument, komunikacja, organizacja.
- Temat tegorocznego Forum IAB - "Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie" – to punkt wyjścia do debat nad wpływem globalnych przemian na marketing. Chcemy rozmawiać o tym, jak rewolucja technologiczna, uwarunkowania geopolityczne i społeczne, w tym zmieniające się zwyczaje i oczekiwania konsumentów wpływają na komunikację marketingową – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Wśród 60 prelegentów Forum - międzynarodowych i rodzimych ekspertów branży, analityków, szefów agencji i domów mediowych - znajdzie się Alexander Nix, założyciel i prezes Cambridge Analytica, amerykańskiej firmy analitycznej specjalizującej się w wykorzystywaniu mikrotargetowania behawioralnego w kampaniach politycznych i komercyjnych. Podczas Forum IAB opowie o kulisach kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa, przy której pracował. Z kolei Jason Jercinovic - Global Head of Marketing Innovation agencji Havas, który może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie technologii, reklamy i marketingu, omówi korzyści wynikające ze stosowania sztucznej inteligencji, a także konsekwencjach niewłaściwego jej wykorzystywania. O analizie zachowań i rozumieniu intencji konsumentów szukających informacji w sieci będzie mówił Michael Kahn - Global CEO Performics & Performance Practice Lead Publicis Media. Z kolei Bill Eckstrom założyciel EcSell Institute, organizacji badawczej, która pomaga firmom w podnoszeniu efektywności, przedstawi wpływ liderów na efektywność zespołów i rozwój przedsiębiorstw.
Tradycją Forum IAB jest zapraszanie inspirujących osobowości, przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży punkt widzenia. W tym roku nie o reklamie ani o chodzących botach, ale o pokonywaniu własnych ograniczeń będzie opowiadała dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska.
Wśród prelegentów znajdą się eksperci branży zajmujący się zarządzaniem, marketingiem, badaniami. To dziennikarze i wykładowcy. Prezesi, stratedzy i dyrektorzy kreatywni, którzy mogą pochwalić się sukcesami i podzielić doświadczeniem. Wśród nich m.in.:
Justyna Bakalarska - dziennikarz Marketer+, trener, wykładowca, autorka książki "Marketing wartości”
Alicja Cybulska - dyrektor strategii w Havas Media Group, pomysłodawca Havas Story Plantation
Olgierd Cygan - wiceprezes i partner zarządzający częścią agencyjną w Deloitte Digital CE, główny pomysłodawca festiwalu Filmteractive
Bartek Gołębiowski - założyciel i dyrektor kreacji oraz strategii agencji GONG, juror renomowanych festiwali reklamowych, autor licznych publikacji
Anna Gruszka - Chief Digital Officer IPG MEDIABRANDS (Universal McCann, Initiative, U2, BPN, MB Social, MB Studios), CEO agencji Reprisemedia
Julia Izmałkowa - psycholog, założycielka i CEO IZMAŁKOWA, pierwszej w Europie agencji badawczej specjalizującej się w wykorzystywaniu psychologii kłamstwa i etnografii dla marketingu i biznesu
Robert Kozielski - wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego, Fulbright Scholar, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk
Grzegorz Miłkowski - prezes zarządu agencji CONTENTHOUSE, właściciel i redaktor naczelny portali branżowych: SOCIALPRESS.pl, MOBILECLICK.pl oraz MARKETINGLINK.pl
Piotr Pietrzak - Chief Technology Officer, IBM Poland and Baltics, odpowiedzialny za rozwój rynku cloud and cognitive computing, od 20 lat związany z branżą ITC
Artur Roguski - product manager w FAKT24.PL, w Onet-RAS prowadzi zajęcia dla dziennikarzy ramach Digital Campus i warsztaty dla klientów w ramach Media Impact Academy, autor bloga www.whysosocial.pl
Bartek Sikora - Digital Business Development Director w Havas Media Group, fan prostych rozwiązań i optymalizacji
Jan Zając - prezes Sotrendera, adiunkt na Wydziale Psychologii UW
Dopełnieniem autorskich prelekcji będzie debata Gra o tron: marketing i konsulting. Będzie dotyczyła coraz wyraźniejszego zjawiska poszerzania zakresu usług firm konsultingowych o działania przynależne do tej pory grupom komunikacyjnym, które nie chcą oddać pola i świadczą usługi konsultingowe. W panelu wezmą udział: Tomasz Fochtman, CEO, Syntax, Managing Partner Strategy&Innovation, MEC; Jarosław Gęsicki, Leader, Interactive Experience IBM Poland & Baltics; Piotr Łuba, Partner, Head of Advisory Polska, PwC; Stefan Nowak, Deputy Leader, Deloitte Digital CE; Izabela Pontus, Media & Digital Manager, Grupa Maspex; Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation, Publicis Media Polska. Panel poprowadzi Vadim Makarenko, Managing Director, BIQdata.
Wydarzenie jest objęte akredytacją DIMAQ.
***
Partnerzy, patroni, sponsorzy Forum IAB 2017
Co roku partnerami Forum IAB są czołowe polskie i międzynarodowe firmy, które śledzą trendy i wdrażają nowoczesne rozwiązania. Patronami i partnerami Forum IAB są instytucje publiczne, media branży reklamowej i marketingowej, największe portale oraz tytuły prasowe.
• Sponsorzy główni: Grupa Wirtualna Polska, TVN Media, Sitecore International, Grupa Onet, Havas Media Group, Orange, Performics, Mexad, Inis
• Sponsorzy wspierający: They.pl, Meetrics, ABI Media Holdings, Free Wheel, AdRetail, SAP Hybris
• Współpraca: Newspoint, DIMAQ, Freshmail, GoldenSubmarine, Mail Planner, PwC, Questus, Socialyse, Ströer, Twin
• Patronat honorowy: GIODO, KIG, Konfederacja Lewiatan, Ministerstwo Cyfryzacji, Pracodawcy RP, Rada Reklamy, SAR
• Patronat medialny: Business Insider, Forbes, gazeta.pl, Grupa Onet, Harvard Business Review, Interia, Marketer+, Marketing przy kawie, My Company, Netsprint Group, Newsweek, Online Marketing, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, rp.pl, Social Press, WP
***
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 200 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, MIXX), warsztatów i szkoleń (Internet Week, IABHowTo, FutuLab). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.
IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Izby Gospodarczej. www.iab.org.pl
Kontakt
Dorota Zawadzka
Dyrektor ds. komunikacji i PR
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
T: +48 572 942 388
e-mail d.zawadzka@iab.org.pl