Na sprzedaży książek coraz trudniej zarobić, bo czytelnictwo Polaków spada. Ten trend nie dotyczy jednak Poczty Polskiej, która z roku na rok poprawia swoje wyniki w tym obszarze. I to o kilkadziesiąt procent rocznie. Efekt jest taki, że książki awansowały na trzecią pozycję najlepiej rotującego asortymentu, za kopertami oraz kartkami, które mają wręcz szansę wyprzeć z drugiej lokaty. Warunkiem jest jednak utrzymanie się wysokiego tempa wzrostu sprzedaży książek również w kolejnych latach.

Poczta Polska nie ukrywa, że do sukcesu przyczyniła się zmiana ekspozycji - z tej zza szyby przy okienku pocztowym na tzw. empikową.

- Tam, gdzie było możliwe wydzieliliśmy miejsce sprzedaży książek, które są prezentowane na specjalnych stojakach. Motorem wzrostu było też wprowadzenie w połowie ubiegłego roku możliwości płacenia kartą – słyszymy od przedstawiciela Poczty Polskiej, który przyznaje jednocześnie, że to również efekt dobrze dobranej oferty do grupy docelowej, odwiedzającej placówki Pocztowe. W sumie Poczta Polska oferuje już kilkadziesiąt tytułów. Największą popularnością cieszy się beletrystyka, wydawnictwa o tematyce kulinarnej, podróżniczej i religijnej oraz sygnowane logo Poczty Polskiej S.A. - przeznaczone do sprzedaży wyłącznie w sieci placówek pocztowych.