Niemiecka sieć hipermarketów Real jest pierwszą na polskim rynku spożywczym, która zdecydowała się wprowadzić usługę cash back, w dodatku w każdej kasie.

Usługa polegająca na wypłacie jednorazowo do 200 zł w kasie przy okazji płacenia za zakupy kartą Visa jest dostępna we wszystkich 53 sklepach Reala. Dotychczas można z niej było korzystać m.in. w placówkach Empiku, sieci obuwniczej Bartek, Big Star czy stacjach BP. Prowizja od wypłaty wynosi 0,5-1 zł.

- Pilotażowo wprowadziliśmy ją dwa lata temu w sklepie na Okęciu. Dziś jest obecna we wszystkich sklepach, a korzystać z niej mogą klienci 10 banków. Ostatnio partnerami akcji zostały SKOK i Volkswagen Bank - mówi Agnieszka Łukiewicz-Stachera z sieci Real.

Z usługi w grudniu skorzystało o kilkadziesiąt procent klientów więcej.

Można przypuszczać, że w ślady Reala pójdą kolejne sieci spożywcze, a cash back stanie się w sklepach tak dostępny, jak płacenie za rachunki, wywoływanie zdjęć czy doładowywanie telefonów.

Inne sieci także wprowadzają nowe usługi. Carrefour Polska zamierza skupić się na rozwoju kolektur Totalizatora Sportowego. Działają one już w 100 placówkach. Z kolei Tesco pracuje nad wprowadzeniem do swojej oferty ubezpieczeń. Na usługi dodatkowe stawiają też sklepy internetowe. Ostatnio porównywarka cen TorturaCen.pl zaproponowała usługę polegającą na zwrocie części prowizji, jaka jest pobierana przez serwis od klienta przy zakupie towaru.

- Kupujący wydaje tyle samo do tej pory, ale od nas otrzymuje część prowizji - wirtualne złotówki, którymi może płacić za prawdziwe towary - wyjaśnia Marek Stodolak, prezes zarządu Tortura.pl.

Obecnie serwis współpracuje już z ponad 800 sklepami, w tym m.in. z Agito, BonPrix, Quelle, Empik, Komputronik czy Empik. Serwis ma nadzieję, że nowa usługa przyczyni się do zdobycia 200 tys. nowych użytkowników.