Firmy w październiku ubiegłego roku podały, że rozważają taką współpracę. Przyszłe rozmowy mają też dotyczyć "wzajemnych dostaw produktów i komponentów" - poinformowano we wspólnym oświadczeniu, wydanym po podpisaniu tzw. memorandum zrozumienia.
Światowy przemysł motoryzacyjny staje w obliczu rosnących kosztów w związku z coraz bardziej restrykcyjnymi normami ochrony środowiska, a także rozwojem technologii bezpieczeństwa jazdy i alternatywnych jednostek napędowych. Partnerstwo Toyoty z Suzuki jest jednym z licznych porozumień tego typu w branży samochodowej.
Jak tłumaczy japońska agencja prasowa Kyodo, Suzuki będzie liczyć na wsparcie technologiczne ze strony Toyoty. W 2015 roku Suzuki rozwiązało współpracę partnerską z niemieckim koncernem Volkswagen w związku z nieporozumieniami dotyczącymi m.in. dzielenia się rozwiązaniami technologicznymi, czy kontroli korporacyjnej.
Jak przypominają media, Toyota jest światowym liderem w produkcji samochodów hybrydowych. Pracuje także nad technologią ogniw paliwowych, które wytwarzają energię elektryczną z wodoru. Pracuje także nad rozwiązaniami z dziedziny autonomicznej jazdy i sztucznej inteligencji stosowanej w samochodach. Suzuki specjalizuje się natomiast głównie w produkcji małych samochodów, motocykli i skuterów. W swojej ofercie nie ma jednak aut hybrydowych, elektrycznych lub wodorowych.