– Operatorzy serwisów porównujących oferty sklepów internetowych najczęściej zastrzegają w regulaminach, że dokładają starań, aby prezentowane przez nich informacje były zgodne z aktualnym stanem faktycznym – tłumaczy Marcin Berlak, radca prawny w Kancelarii Prawniczej Włodzimierz Głowacki i Wspólnicy sp.k. Serwisy nie są jednak dostawcami treści umieszczonych w sklepach internetowych, więc nie mają pełnego wpływu na oferty tych sklepów.

– Operatorzy tych serwisów nie są więc w stanie zagwarantować cen podanych w sklepach internetowych, co wynika także z faktu, że nie są oni stronami transakcji zawieranych w sklepach internetowych – podkreśla mecenas Berlak.

W praktyce porównywarki cenowe umożliwiają zwykle tylko przejście na strony sklepów internetowych. Tam, na warunkach określonych przez dany e-sklep, odbywa się transakcja kupna-sprzedaży. To właściciel sklepu udziela gwarancji na sprzedane produkty (przykład: gdy kupione w sieci radio będzie miało jakieś usterki, to o wadliwość towaru nie możemy obwiniać serwisu porównującego ceny).

– Bardzo się staramy, żeby informacje zawarte w naszym serwisie były rzetelne. Oferty są aktualizowane codziennie w nocy. Zdarza się jednak, że sprzedawca zmienia cenę w ciągu dnia lub cena jest uzależniona od kursów walut, i ta dynamika zmian jest większa niż techniczne możliwości – tłumaczy Joanna Kobylnik z serwisu Skąpiec.pl

Internetowe porównywarki pozwalają na sprawne i szybkie wyszukiwanie wybranych produktów lub usług oraz jednoczesne porównanie ich cen oraz warunków zakupu w kilkudziesięciu lub nawet kilkuset sklepach internetowych jednocześnie. Korzystanie z takich rozwiązań pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Przed zakupem warto jednak sprawdzić ceny oraz dostępność towaru bezpośrednio na stronie internetowej sklepu, z którego oferta pochodzi, i w razie wątpliwości lepiej skontaktować się z obsługą sklepu internetowego.