statystyki

Gry wideo czarnym koniem gospodarki

autor: Barbara Sowa20.09.2016, 07:56; Aktualizacja: 20.09.2016, 08:21
„This War of Mine” autorstwa 11 bit studios to jeden z polskich hitów zeszłego sezonu
Mat. prasowe

„This War of Mine” autorstwa 11 bit studios to jeden z polskich hitów zeszłego sezonu Mat. prasoweźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Na świecie branża gamingowa już zdominowała pod względem wartości rynku zarówno przemysł filmowy, jak i muzyczny. Także u nas rośnie potencjał tej branży, przemysł zajmujący się grami może też liczyć na państwowe dotacje w ramach rozmaitych konkursów.

Reklama


W połowie listopada poznamy zwycięzców pierwszego sektorowego programu uruchomionego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, podległe MNiSW. W pierwszej edycji konkursu GameINN do zdobycia było 80 mln zł. Zainteresowanie było duże: 72 wnioski o dofinansowanie projektów na łączną kwotę 186 mln zł, przy wartości kosztów kwalifikowanych 291 mln zł. Do końca 2023 r. do zdobycia będzie łącznie 245 mln zł.

W GameINN można się było starać o wsparcie finansowe w kilku obszarach tematycznych. Główny to projektowanie i wzornictwo w zakresie gier wideo. Pobocznymi są nowe narzędzia i mechanizmy interakcji, zastosowania sztucznej inteligencji czy cyfrowa dystrybucja i wieloosobowe rozgrywki online oraz narzędzia i wiedza wspierające proces wytwórczy gier.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama