statystyki

FM Bank chce mieć oddziały wszędzie

autor: Łukasz Wilkowicz23.08.2016, 07:36; Aktualizacja: 23.08.2016, 08:07
W najbliższym czasie bank ma zamiar ogłosić nowe otwarcie. – W badaniach potrzeb klientów odeszliśmy od tradycyjnej bankowej perspektywy na rzecz podejścia typowego dla sektora FMCG (konsumpcyjnych dóbr szybko zbywalnych – red.).

W najbliższym czasie bank ma zamiar ogłosić nowe otwarcie. – W badaniach potrzeb klientów odeszliśmy od tradycyjnej bankowej perspektywy na rzecz podejścia typowego dla sektora FMCG (konsumpcyjnych dóbr szybko zbywalnych – red.).źródło: ShutterStock

Jedną z najmniejszych działających na naszym rynku instytucji czeka nowe otwarcie. Będzie również nowa nazwa. Do niedawna FM Bank PBP dla klientów znany był pod dwiema markami: BizBanku – pod tym szyldem skupiał się na obsłudze (głównie kredytowaniu) niewielkich przedsiębiorstw i prowadzących działalność gospodarczą specjalistów i Banku Smart – to oferta detaliczna, która służyła przede wszystkim do pozyskiwania depozytów od klientów.

Reklama


Obie linie zostały wprowadzone nieco ponad dwa lata temu przez poprzedniego prezesa Sławomira Lachowskiego, znanego jako twórca mBanku. Nie miały jednak szansy na rozwój. Na losach FM PBP zaważył konflikt właściciela – funduszu private equity Abris z Komisją Nadzoru Finansowego, który jesienią ubiegłego roku zakończył się wyjściem Abrisu z inwestycji. Nowym inwestorem został inny fundusz – Anacap. Wkrótce Lachowski odszedł ze stanowiska.

Prezesem został Marek Kulczycki, a jego pierwszym zastępcą odpowiedzialnym za rozwój biznesu Bartosz Chytła.

Według Chytły w momencie zmiany właściciela i władz BizBank miał ok. 30 tys. klientów kredytowych. Dorobek Banku Smart to z kolei mniej więcej 70 tys. deponentów (klientów z rachunkiem i lokatą było ponad 100 tys.). W końcu ub.r. bank miał 1,7 mld zł kredytów i nieco ponad 2,4 mld zł depozytów.


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama