statystyki

Dzieci mamy mniej, ale kupujemy im coraz więcej zabawek

autor: Patrycja Otto23.02.2016, 07:35; Aktualizacja: 23.02.2016, 08:17
Dzieci mamy mniej, ale kupujemy im coraz więcej. Producenci zabawek rok do roku poprawili wyniki sprzedaży o 10 proc.

Dzieci mamy mniej, ale kupujemy im coraz więcej. Producenci zabawek rok do roku poprawili wyniki sprzedaży o 10 proc.źródło: ShutterStock

Dzieci mamy mniej, ale kupujemy im coraz więcej. Producenci zabawek rok do roku poprawili wyniki sprzedaży o 10 proc. W zeszłym roku urodziło się 372 tys. dzieci, czyli o 4,5 tys. mniej niż w 2014 r. Mimo to wynik finansowy branży jest najlepszy od czterech lat. Na lokalnym rynku uzyskała 2,5 mld zł. – Wpływ na to miał przede wszystkim wzrost średniej ceny kupowanych produktów. Zwiększyła się ona o 11 proc. – do 37,7 zł. – tłumaczy Paweł Szmidt z firmy NPD monitorującej ten sektor.

Reklama


To właśnie fakt, że kupujemy coraz droższe zabawki wpłynął na ostateczną wartość sektora. Bo ilościowo sprzedaż utrzymała się na podobnym poziomie co w roku 2014. Według wstępnych szacunków sięgnęła 27 mln sztuk.

– Zmieniają się zachowania klientów. Kiedyś zabawki dawało się dzieciom do 14. roku życia. Dziś tylko do 10., za to więcej i droższe. Rosnącą popularnością cieszą się gadżety elektroniczne, co nie pozostaje bez wpływu na wartość rynku – komentuje Krzysztof Dziełak, prezes firmy Epee. Jednocześnie zwraca uwagę, że przybywa rodziców, którzy przywiązują wagę do atestów bezpieczeństwa i norm.

Mimo dobrych perspektyw na lokalnym rynku producenci zabawek coraz chętniej szukają klientów poza granicami kraju. Znajduje to odzwierciedlenie w statystykach. Ubiegły rok, według wstępnych danych branży oszacowanych na podstawie danych GUS, był wyjątkowo udany pod tym względem – przez 12 miesięcy wyeksportowaliśmy zabawki o wartości 4,5 mld zł (razem ze sprzedażą krajową daje to 7 mld zł), co oznacza ponad 60-proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2014.


Pozostało jeszcze 68% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama