statystyki

Najważniejsza jest stabilność

autor: Andrzej Berger11.01.2016, 06:58; Aktualizacja: 11.01.2016, 07:51
Gospodarka

Argument finansowy jest niebagatelny, ale musimy być świadomi, że proces powstawania dróg jest rozciągnięty w czasie na wiele lat.źródło: ShutterStock

O tym, że inwestycje w drogi i mosty nie mogą zwalniać tempa, wie każdy ich użytkownik w naszym kraju. Teza ta znalazła poparcie w niedawnym raporcie PwC i „Oxford Economics”, w którym wykazano, że transport drogowy będzie wciąż dominował.

Reklama


Reklama


źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Za jego pomocą jest przewożonych 80 proc. towarów, a do 2020 r. udział wzrośnie do 82 proc. Zwiększanie przepustowości dróg pozostaje wezwaniem.

Tymczasem z kręgów rządowych płyną odmienne sygnały. Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział niedawno analizę programu drogowego na lata 2014–2023. – Nie można przejść do porządku dziennego nad tym programem, bo po prostu brakuje pieniędzy – uznał. Część ekspertów twierdzi, że rozwiązaniem może być przeniesienie transportu na kolej, czego dowodem było podnoszone swego czasu hasło „Tiry na tory”. Jeśli jednak porównamy transport kolejowy z drogowym, okaże się, że jest on droższy dla klienta pod względem ceny rozładunku czy harmonogramów dostaw.


Pozostało jeszcze 30% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama