statystyki

Twitter przebiera się za Facebooka. Bo nie potrafi zarabiać

autor: Krzysztof Majdan14.12.2015, 07:39; Aktualizacja: 14.12.2015, 08:48
Twitter

Twitterźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Andrew Harrer

Serwis, który niemal od dekady rośnie organicznie, wciąż nie potrafi zarabiać

Na Facebooku o tym, co wyświetli się w aktualnościach użytkownika, decyduje algorytm bazujący m.in. na popularności danego zdarzenia czy dotychczasowej aktywności użytkownika. Nie chodzi o to, że algorytm wie lepiej od ciebie, co chcesz w danym momencie zobaczyć. Ma wyświetlać popularne treści, by jak najdłużej zatrzymać cię w serwisie. Z kolei wiedza o tobie pomoże równolegle wyświetlać reklamy pod kątem zainteresowań. W ten sposób na użytkowniku można zarobić najwięcej.

Na Twitterze z kolei decydował mechanizm nazywany odwróconą chronologią – najwyżej zawsze był najnowszy tweet (użytkownik miał nad tym kontrolę). Chce wiedzieć, co pisze użytkownik Kowalski, to go obserwuje, a żaden tweet nie jest pomijany (nieważne, jak popularny). Eksperyment polega na wdrożeniu algorytmu, który działałby podobnie jak ten z Facebooka. Użytkownicy przywitali go jednak ozięble.

Istotą Twittera jest szybkość przekazywania informacji w czasie realnym. To tam pojawiało się wiele newsów, często zanim podłapały je elektroniczne media. Na przykład gdy NASA ogłosiła, że znalazła na Marsie lód, czy o zabiciu Osamy bin Ladena. Limit znaków w jednym poście gwarantował przejrzystość i zmuszał do umieszczania konkretów.

Dlatego stał się ulubionym medium społecznościowym pewnych grup użytkownikówpolityków, dziennikarzy, blogerów. Ta wyjątkowość stała się jednocześnie pułapką. Użytkownik mainstreamowy woli Facebooka, gdzie po prostu więcej się dzieje.


Pozostało jeszcze 47% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane