statystyki

Twitter przebiera się za Facebooka. Bo nie potrafi zarabiać

autor: Krzysztof Majdan14.12.2015, 07:39; Aktualizacja: 14.12.2015, 08:48
Twitter

Twitterźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Andrew Harrer

Serwis, który niemal od dekady rośnie organicznie, wciąż nie potrafi zarabiać

Reklama


Na Facebooku o tym, co wyświetli się w aktualnościach użytkownika, decyduje algorytm bazujący m.in. na popularności danego zdarzenia czy dotychczasowej aktywności użytkownika. Nie chodzi o to, że algorytm wie lepiej od ciebie, co chcesz w danym momencie zobaczyć. Ma wyświetlać popularne treści, by jak najdłużej zatrzymać cię w serwisie. Z kolei wiedza o tobie pomoże równolegle wyświetlać reklamy pod kątem zainteresowań. W ten sposób na użytkowniku można zarobić najwięcej.

Na Twitterze z kolei decydował mechanizm nazywany odwróconą chronologią – najwyżej zawsze był najnowszy tweet (użytkownik miał nad tym kontrolę). Chce wiedzieć, co pisze użytkownik Kowalski, to go obserwuje, a żaden tweet nie jest pomijany (nieważne, jak popularny). Eksperyment polega na wdrożeniu algorytmu, który działałby podobnie jak ten z Facebooka. Użytkownicy przywitali go jednak ozięble.

Istotą Twittera jest szybkość przekazywania informacji w czasie realnym. To tam pojawiało się wiele newsów, często zanim podłapały je elektroniczne media. Na przykład gdy NASA ogłosiła, że znalazła na Marsie lód, czy o zabiciu Osamy bin Ladena. Limit znaków w jednym poście gwarantował przejrzystość i zmuszał do umieszczania konkretów.

Dlatego stał się ulubionym medium społecznościowym pewnych grup użytkowników – polityków, dziennikarzy, blogerów. Ta wyjątkowość stała się jednocześnie pułapką. Użytkownik mainstreamowy woli Facebooka, gdzie po prostu więcej się dzieje.


Pozostało jeszcze 47% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama