Wzrost przychodów wydawcy tabloidu Super Express o około 5 proc. w tym roku i osiągnięcie rentowności na koniec 2008 roku zapowiada w rozmowie z GP Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych, właściciela spółki Media Express, wydającej drugi pod względem sprzedaży tabloid.

Sprzedaż rośnie od czerwca

Ten rok Media Express zakończy stratą około 10 mln zł. W roku 2004 wynosiła ona 35,4 mln zł. Ubiegły rok zakończył z wpływami w wysokości 83,3 mln zł, niższymi niż rok wcześniej o około 21 proc.

- To efekt mniejszych wpływów ze sprzedaży egzemplarzowej, które szybko nadrabiamy w tym roku - mówi Zbigniew Benbenek.

Od czerwca zwiększa się sprzedaż. We wrześniu wzrosła o 1,7 proc. do 198,2 tys. egz., a od początku roku średnia wynosi 197,3 tys. egz. Według Zbigniewa Benbenka to efekt nowej strategii wprowadzonej w 2006 roku po wyjściu z Super Expressu szwedzkiej grupy Bonnier (50 proc. udziałów przejęli nieujawnieni inwestorzy finansowi).

- Założyliśmy, że będziemy inwestować w tytuł przez trzy lata i to realizujemy - dodaje szef ZPR.

20 proc. więcej z reklam

Tabloid postawił na kolekcje wydawnicze, loterie oraz odświeżony dodatek telewizyjny, wzmocnił też redakcję dziennikarzami i redaktorami wydawanego przez Axel Springer Polska Faktu.

- Sprzedaż reklam będzie w tym roku wyższa o około 20 proc. Już na początku listopada wykonaliśmy plan za cały miesiąc - dodaje Benbenek.

Tabloidy mają cały czas potencjał wzrostu.

- To jest rynek dla 1 mln sprzedawanych egzemplarzy, a nie 700 tys., jak dziś. Jest więc miejsce dla jeszcze jednego tabloidu - mówi Zbigniew Benbenek.

- To prawda. Trzeci tytuł mógłby spokojnie znaleźć swoje miejsce na rynku. Czytelnicy tych pism są najmniej lojalni. To, co czytają, w największym stopniu zależy więc od jakości gazety czy ekskluzywnych materiałów, np. o rozwodach gwiazd - mówi Rafał Oracz, dyrektor generalny CR Media Consulting.

Zbigniew Benbenek nie chce potwierdzić, czy Media Express pracuje nad kolejną gazetą.

MichaŁ Fura

michal.fura@infor.pl