statystyki

Polskie kosmetyki zdobywają rynki unijną jakością i krajowymi cenami

autor: PO MK15.07.2015, 07:41; Aktualizacja: 15.07.2015, 11:24
.

.źródło: ShutterStock

Eksport kosmetyków ciągle utrzymuje się na fali wzrostu. W ubiegłym roku według danych GUS jego wartość przekroczyła 9,3 mld zł, co oznacza wzrost o 3,3 proc. względem 2013 r. Taka kilkuprocentowa dynamika w skali roku jest notowana już od kilku lat, co wskazuje na stabilny rozwój rynku. Największe wzrosty miały miejsce zaraz po wejściu Polski do UE, kiedy to wskaźnik rósł o 25 proc. rocznie.

reklama


reklama


Ciągle większość sprzedawanych za granicę kosmetyków produkowanych jest w fabrykach globalnych koncernów zlokalizowanych w naszym kraju. Rośnie jednak udział eksportu w strukturze sprzedaży polskich firm. Dziś sięga on średnio 10–20 proc., choć są i tacy producenci, którzy na eksport przeznaczają 80–90 proc. swojej produkcji. Można oczekiwać, że w kolejnych latach średnia ta będzie rosła. Polscy producenci wskazują bowiem rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych jako główny element strategii swojego rozwoju na następne lata. Wśród rynków, na które stawiają jako najbardziej perspektywiczne, są przede wszystkim kraje Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej oraz bardziej odległe rynki azjatyckie. Polskie kosmetyki są tam uważane za produkty wysokiej jakości, zgodne z normami Unii Europejskiej, lecz w atrakcyjnych cenach, korzystniejszych od tych oferowanych przez unijnych konkurentów.


Pozostało jeszcze 60% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

reklama