statystyki

Nestle kontra Cadbury: Wojna o kształt batonika i znaki towarowe

autor: Patryk Słowik07.05.2015, 07:23; Aktualizacja: 07.05.2015, 07:49
Znak towarowy

Znak towarowyźródło: ShutterStock

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej będzie musiał rozstrzygnąć spór pomiędzy Nestle a Cadbury. Chodzi o to, czy produkcja wyrobów czekoladowych o takim kształcie, jaki ma baton KitKat przez innych producentów niż Nestle jest dozwolona.

Reklama


W 2006 r. Nestle zawnioskowało do OHIM (Urząd ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego) o udzielenie prawa ochronnego na wygląd KitKata (baton składający się z czterech podłużnych kawałków czekolady o przekroju trapezu). Produkt ten jest wytwarzany w niezmienionym kształcie od 1935 r. Decyzja koncernu o wystąpieniu o ochronę wywołała burzę. Protestował inny wytwórca słodyczy, Cadbury, który produkował batony o podobnym wyglądzie. Sąd apelacyjny przyznał rację Nestle. Brytyjska firma jednak nie pogodziła się z tą decyzją. Sprawa ostatecznie trafiła do TS UE.


Pozostało jeszcze 51% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama