statystyki

Technologiczne dylematy polskich firm

autor: Robert Stanikowski27.04.2015, 07:40; Aktualizacja: 27.04.2015, 11:00

W najbardziej innowacyjnych firmach specjaliści od technologii nie są dla biznesu już tylko wsparciem, lecz również równoprawnym partnerem wyznaczającym kierunki rozwoju. Mistrzowska współpraca zespołów biznesowych i programistów stoi za takimi projektami, jak Google Wallet, Apple Pay czy nowy mBank.

Reklama


Ale dla większości polskich firm takie zmiany są jeszcze dużym wyzwaniem.

O tym, jak w Polsce wygląda współpraca między biznesem a specjalistami od technologii, rozmawialiśmy niedawno z szefami największych polskich banków podczas konferencji „IT w instytucjach finansowych”. Ten obraz nie jest jednoznaczny, głównie za sprawą przynajmniej czterech potężnych procesów.

Po pierwsze, na świecie w obszar zarezerwowany dotychczas dla banków próbują się wedrzeć kolejni gracze, którzy chcą omijać wymogi licencyjne czy nadzorcze. Przykładem mogą być Compte Nikel, francuskie konta bez banku, które wystartowały w lutym 2014 r., a pod koniec roku miały już prawie 700 punktów sprzedaży, czy BillPay, działający w Niemczech, Szwajcarii i Austrii pożyczkodawca, który udziela kredytów bez licencji bankowej.

Po drugie, na polskim rynku pojawiają się kolejne interesujące rozwiązania opierające się na wykorzystaniu możliwości technologicznych. Takie projekty, jak nowy mBank, Idea Bank, IKO czy Bank Smart, pokazują nowe kierunki rozwoju bankowości i zmuszają dużych graczy do walki konkurencyjnej.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama