statystyki

Biznes kooperuje z projektantami

autor: PO30.03.2015, 07:24; Aktualizacja: 30.03.2015, 09:31

Produkty muszą być nie tylko funkcjonalne i innowacyjne, lecz także ładne. Przedsiębiorcy coraz bardziej zaczynają doceniać wzornictwo

Trzeba trafić zarówno w potrzeby, jak i w gust konsumentów – przekonywali eksperci biorący udział w VIII edycji międzynarodowej konferencji „Innowacyjność i kreatywność w gospodarce. Wzornictwo w strategii firmy”, która odbywała się na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Rodzime firmy zaczęły podążać za ogólnoświatowymi trendami. – Ale wciąż na mniejszą skalę niż na zachodzie Europy. Powodem są kompleksy. Przez lata oduczano nas kreatywności. W trendzie była przeciętność. Potrzeba czasu, aby nastąpiły zmiany – tłumaczy Mirosław Jędrzejczyk, prezes zarządu Grupy Tubądzin Polska, która od lat współpracuje z rodzimymi specjalistami od designu.

Przedstawiciele uczelni szkolących projektantów są jednak optymistami. – Młode pokolenie jest już wyzbyte tych kompleksów. Za 10–15 lat zrównamy się pod tym względem z Zachodem. Tworzenie nowych produktów będzie przebiegało pod nadzorem designerów – uważa Justyna Starostka, adiunkt w Katedrze Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

I to od samego początku, tylko wówczas produkt będzie ładny i użyteczny.


Pozostało jeszcze 47% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane