statystyki

Rynek handlu w Polsce: opłaca się sprzedawać tylko alkohol, reszta branż bankrutuje

autor: Patrycja Otto24.07.2013, 07:17; Aktualizacja: 25.07.2013, 15:30
Od stycznia do kwietnia w Polsce zarejestrowano ponad 10 tys. nowych sklepów. W tym czasie jednak działalność zakończyło blisko 14 tys. placówek.

Od stycznia do kwietnia w Polsce zarejestrowano ponad 10 tys. nowych sklepów. W tym czasie jednak działalność zakończyło blisko 14 tys. placówek.źródło: ShutterStock

W trzy lata z polskich ulic zniknęło ponad 53 tys. małych sklepów. I nadal ich ubywa. Najszybciej giną spożywcze. Przybywa za to dyskontów i centrów handlowych, które przejmują rolę sklepów osiedlowych.

Od stycznia do kwietnia w Polsce zarejestrowano ponad 10 tys. nowych sklepów. W tym czasie jednak działalność zakończyło blisko 14 tys. placówek. Zaledwie w cztery miesiące ubyło więc prawie 2,9 tys. punktów i teraz jest ich 315 tys. – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie DGP przez Bisnode D&B Polska. Wszystko wskazuje na to, że trendu spadkowego na tym rynku, obserwowanego już od co najmniej kilku lat, nie da się zastopować. Przynajmniej na razie.


Pozostało jeszcze 92% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane