Polska broni dobrego wizerunku polskiej żywności. W kampanię informacyjną ma zaangażować kilka resortów i agencji rządowych, a nie tylko ministerstwo rolnictwa. To efekt obradującej pod przewodnictwem ministra spraw zagranicznych Radosław Sikorskiego Rady Promocji Polski.

Wiceminister Beata Stelmach odpowiedzialna w MSZ za promocję przekonuje w rozmowie z IAR, że pretekstem do promowania żywności ma być startujący pojutrze 1. Rajd Wyszehradzki. " W stolicach krajów Grupy odbywać będą się pikniki i festyny, w czasie których będzie podawana i promowana polska żywność" - deklaruje Stelmach.
Cytowany w komunikacie szef MSZ Radosław Sikorski, otwierając nadzwyczajne posiedzenie, zamknięte dla mediów przekonywał: "Z przykrością muszę stwierdzić, że nasze spotkanie jest bardzo na czasie" - powiedział . Jak podkreślił minister, eksport polskiej żywności, którego wartość w ubiegłym roku wyniosła 17,5 miliarda euro sprawia, że jest to sprawa najwyższej wagi dla całego państwa. Jak dodał, jedna zła informacja dotycząca polskiej żywności niszczy bowiem tysiąc innych działań promujących Polskę. 

Minister Beata Stelmach liczy, że mimo problemów wizerunkowych w tym roku uda się utrzymać wzrost eksportu produktów rolno - spożywczych.

Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocyjne naszego kraju; jest organem doradczym prezesa Rady Ministrów. W jej skład wchodzą przedstawiciele ministerstw oraz agencji rządowych. W spotkaniach uczestniczą również zrzeszenia biznesowe i agencje PR.