W raporcie opublikowanym w najnowszym BrandFinance Journal, Polska znalazła się w gronie 20 najcenniejszych marek narodowych, a jej wartość okazała się najszybciej rosnącą na całym świecie – podaje serwis prasowy PAIiIZ.
Ranking najcenniejszych marek narodowych - 2012 / Forsal.pl

Polska została okrzyknięta największym wygranym rankingu ponieważ od zeszłego roku zanotowała rekordowy, blisko 75-proc. wzrost wartości marki - z 271 do 482 mld dolarów, awansując z 24. na 20. miejsce zestawienia. Autorzy raportu powody tego sukcesu widzą w pozytywnych prognozach wzrostu ekonomicznego.

„Polska gospodarka po prostu wciąż rośnie” - czytamy w raporcie. Pozytywny wpływ na wizerunek kraju miała również organizacja przez Polskę mistrzostw Euro 2012.
Pierwsze miejsce w rankingu zajęły, podobnie jak przed rokiem, Stany Zjednoczone. Drugie miejsce przypadło Chinom, które wyprzedziły trzecie w aktualnym zestawieniu Niemcy. Polska znalazła się m.in. przed Austrią, Finlandią i Norwegią.

BrandFinance Journal to wydawnictwo londyńskiego Instytutu Brand Finance, zajmującego się doradztwem w zakresie zarządzania marką. Raport Nation Brand 100 został przygotowany w oparciu o analizę czynników ekonomicznych, demograficznych i politycznych krajów.

Więcej na www.forsal.pl