"Chcemy wzmocnić naszą pozycję w segmencie klientów detalicznych i być bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych oraz firm w miejscowościach do 250 tys. mieszkańców. ROR, kredyt hipoteczny i produkty oszczędnościowe - w tych trzech kategoriach chcemy być najlepsi na rynku" - powiedział prezes Jacek Bartkiewicz podczas konferencji prasowej.

Plany banku na ten rok zakładają pozyskanie 140 tys. nowych klientów detalicznych poprzez rachunek bieżący. Bank oferuje konto osobiste z premią w wysokości 1% od wpływu na konto dla klientów regularnie zasilających rachunek, dokonujących płatności bezgotówkowych kartą do rachunku.

"W depozytach chcemy urosnąć o 10% w porównaniu do stanu 11,5 mld zł na koniec ub. roku. Zamierzamy też znacząco, tj. o 25% w porównaniu z 2011 rokiem zwiększyć sprzedaż kredytów hipotecznych i gotówkowych" - powiedział wiceprezes Wojciech Sass. Bank oczekuje, że miesięczna sprzedaż kredytów hipotecznych sięgnie 100 mln zł, zaś w kredytach gotówkowych sprzedaż zwiększy się do ok. 450 mln zł rocznie wobec 300 mln zł w 2011 r.

BGŻ, podobnie jak w ub. roku, ofertę kredytów gotówkowych będzie kierował głównie do obecnych klientów.

Sass poinformował, że celem banku jest także zwiększenie rozpoznawalności marki do 30% do 2014 roku z obecnych 20%. Liczba klientów Banku BGŻ wynosi 950 tys., w tym ponad 850 tys. to klienci indywidualni. Bank dysponuje siecią 394 placówek, a do końca tego roku ich liczba ma wzrosnąć do maksymalnie 410.

Bank BGŻ miał 128,10 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2011 roku wobec 112,34 mln zł zysku rok wcześniej.