Ma ono 7-calowy wyświetlacz LCD, pozwalającą na 8 godzin pracy baterię i 2 GB pamięci, dzięki czemu można zmieścić w nim 1500 – 2000 e-booków w formatach: PDF, ePub, FB2, txt. – Umożliwia nie tylko czytanie e-booków, lecz także słuchanie muzyki oraz przeglądanie zdjęć – mówi Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy EM&F, odpowiedzialny za segment digital, czyli kontent cyfrowy – książki, muzyka, gry. Sprzęt nie ma jednak WiFi.
Empik nie ujawnia, na jaką sprzedaż liczy. Spółka podkreśla jednak, że w Europie Zachodniej do tej pory sprzedano ponad 500 tys. sztuk. Wprowadzenie taniego urządzenia to druga już próba wejścia przez Empik na rynek czytników w Polsce. Pierwsza miała miejsce w 2010 roku, kiedy w ofercie sieci pojawił się OYO. Nie zrobił jednak furory, bo był za drogi – kosztował 600 zł. Ale z podobnym skutkiem sprzedają się na rynku inne urządzenia tego typu, wśród których są eClicto, Sony eBook, Irex, Booken Cybook Opus czy Onyx (ich ceny wahają się jednak między 800 a 1200 zł).

E-book
Coraz więcej osób czyta więc e-książki na smartfonach i tabletach. Oferta producentów w tym zakresie się powiększa – na trwających targach telekomunikacyjnych MWC w Barcelonie producent procesorów Qualcomm pokazywał na przykład tablet z ekranem e-ink, który zużywa o połowę mniej energii i wyraźnie wyświetla litery, nawet jeśli świeci ostre słońce.
Tani czytnik może więc pomóc Empikowi w osiągnięciu masowej sprzedaży. Plany sieci pokrzyżować może jednak Amazon. Gigant handluje nie tylko książkami i e-książkami, sprzedaje w zasadzie wszystko: muzykę, filmy, gry, zabawki, elektronikę, sprzęt ogrodowy, domowy, a także odzież i kosmetyki. Dodatkowo do korzystania z cyfrowych treści oferuje klientom czytnik Kindle, który w najtańszej wersji kosztuje od 79 do 99 dol.
Amazon prawdopodobnie wejdzie na polski rynek jeszcze w I poł. 2012 r. – Wszędzie, gdzie się pojawia, rynek diametralnie się zmienia – powiedział DGP Marek Korczak, dyrektor ds. handlowych wydawnictwa Czarna Owca. W USA Amazon zdominował go dzięki niskim cenom i systemowi internetowej rekomendacji tytułów. Teraz koncern zmienia rynek wydawców książek, bo podpisuje umowy bezpośrednio z autorami, z pominięciem domów wydawniczych.
Empik zbroi się do walki z Amazonem od dawna. Poszerzył ofertę, przejmując takie internetowe sklepy z muzyką, książkami i grami, jak e-Muzyka, Virtualo, Gry-OnLine. Dodatkowo Virtualo.pl ma funkcję self publishingu, pozwalającą każdemu wydać swoją książkę. Podpisał też umowę z Merlinem na sprzedaż e-booków i audiobooków. W ubiegłym roku poszerzył bazę e-booków i audiobooków do 93 tys. tytułów oraz uruchomił sprzedaż plików w formacie MOBI (taki jak Kindle). Spółka poszerzyła też ofertę e-handlu, uruchamiając sklep internetowy Smyk.pl.
Wszystko to przełożyło się na 51-proc. wzrost sprzedaży w 2011 r. do blisko 100 mln zł. Sama sieć Empik zanotowała 12 proc. wzrost sprzedaży. Cała Grupa EM&F zarobiła w ubiegłym roku 79,6 mln zł (6,4 proc. więcej niż przed rokiem), a przychody wzrosły o 10,8 proc. do 3,2 mld zł.
Leon(2012-03-01 08:22) Zgłoś naruszenie 00
Nie ma E-Ink więc to tablet a nie czytnik e-booków. 8h - kpina.
OdpowiedzLeon(2012-03-01 08:24) Zgłoś naruszenie 00
a i jeszcze brak wifi i dotyku to już w ogólne parodia, nie ma się czym chwalić.
Odpowiedzwafelek(2012-03-01 15:05) Zgłoś naruszenie 00
Zabawa sie zacznie jak komuś jakiś ebook wyda sie niemoralny/zły/propagujący złe wartości/cokolwiek innego i zaczną go usuwać...
OdpowiedzJeśli dodać to tego, cenę ebooka niewiele niższą od wersji papierowej, to jestem w tej kwestii tradycjonalistą, papierowej książki nikt tak łatwo nie zabierze...
Michał(2012-03-02 08:14) Zgłoś naruszenie 00
Nic nie zastąpi wersji papierowej. No chyba, że czytniki zaczną roztaczać wokół siebie zapach świeżej ksiązki. :)
OdpowiedzTobi(2012-03-03 11:29) Zgłoś naruszenie 00
To kwestia gustu. czasem ksiązka ma 700 stron i ciezko ją zabrac ze sobba np. do autobusu, pomijam ze w tloku jeszcze cezej to czytac. co do czytniak z empiku to pamietajmy ze on kosztuje 200 kilka zlotych, na tym polega ta konkurencja bo empik proponuje tansza aleternatywe
Odpowiedzjohnny(2012-03-04 15:45) Zgłoś naruszenie 00
konkurencja się przyda - zarówno Amazonowi jak i Empikowi więc z ciekawością obserwuję co się dzieje na tym rynku. dla Empika + za uderzenie z tanim czytnikiem do mas - wielu ludzi dotąd nie myślało pewnie o kupnie takiego gadżetu ze względu na cenę a teraz mają okazję. no i może wreszcie czytelnictwo u nas wzrośnie ;)
OdpowiedzJarek(2012-03-05 16:10) Zgłoś naruszenie 00
jak go zobaczyłem z empiku to poszukałem opinii w necie na jego temat z ciekawości. ale plucie na ten czytnik jest na wyborczej! w sumie nie dziwi mnie to, bo krążyły juz pogłoski że gazeta dogadała się z amazonem. pewnie dlatego tak osobiście boli agorę to pojawienie się tańszego konkurenta. i twierdzą że się nie będą sprzedawać. tyle ze to urzadzenie ktore ma empik sprzedawało się świetnie w niemczech, bo do takich informacji tez dotarłem. wiec mowienie ze u nas sie nie sprzeda to raczej ściema, przy takiej cenie moim zdaniem będzie się sprzedawać
Odpowiedzszymek(2012-03-07 12:49) Zgłoś naruszenie 00
Amazon strzelil sobie w kolano usuwajac polskich autorow z Kindla, nic dziwnego, ze ludzie siegna po tanszego i lepszego TrekStora
Odpowiedz